Powered By Blogger

måndag 3 juli 2017

Dubbel lycka!

Vi har varit hemma sedan i fredags och det har varit full rulle. I lördags var vi hos goda vänner och blev trakterade med grillat, bubbel och gin. Trevligt sällskap också, förstås. Det blev väldigt sent innan vi kom hem. Vi hade en nattgäst som sover väldigt hårt, det var nog tur för oss...

Han är fortfarande kvar och styr och ställer med sin husförsäljning. Det är inte roligt när tidigare hyresgäster inte skött om huset under tiden de bott där och slarvat med flyttstädning och de nya ägarna upptäcker bristerna. Då är det bra att ha en vän som är hantverkare och rycker in och lagar, även om den spruckna glasrutan kräver glasmästare.

Vi har också haft besök av min äldste son, hans fästmö och hennes syster. Vilken lycka! Det händer ju tyvärr inte så ofta då min son och svärdotter bor i Dalarna. De bjöd in sig på middag och det blev grillat igen, majskyckling, cevapcici och majs. Jag gjorde en coleslaw och mannen fick hämta gott bröd. (Jag har tagit en längre bakpaus, nämligen.)

Det blev till och med efterrätt. En Gin & Tonic-sorbet, som jag tillverkade till en middag för länge sedan. Den hade frusit till ordentligt nu, efter ett halvår. Jag tänkte ju inte då på att den gin som mannen hade med hem från USA var av starkare sort och du vet hur svårt det är att få alkohol att frysa. Skönt att äntligen bli av med den stora byttan ur frysen, förresten...

Idag har jag ingen som helst lust att gör någonting. Jag har helvetiskt ont i min högra äggstock och jag känner mig tjurig. Det bästa hade varit att ligga kvar i sängen med min bok om Julius och Brutus av Conn Iggulden, äta praliner och dricka vin. Men vänta nu, jag kan ju lägga mig på altanen med två av nämnda ting, åtminstone.

Jag vet inte vad vi ska äta till middag. Vill inte åka till affären, så det får bli något vi redan har hemma. Det börjar med andra ord bli hög tid att inventera frysen.



På bilden är det en fläskkotlett som vi köpte på Kustcharken när vi var i "sommarstugan" förra veckan. Ja, tallriken är av standardstorlek och kotletten är som en kotlett ska vara. Svål- och benfria kotletter köper jag inte, ty tråkigare kött får man leta efter.



Mannen fick ovanstående besked i fredags. Vi jublade av lycka, båda två. Äntligen ska vi få sova gott och vakna utvilade. Hoppas det inte dröjer länge innan han får sin maskin, för vi vet redan nu vilken otrolig skillnad den gör. Vår vän Tåmpa lånade ut sin CPAP till mannen i natt och jag funderar allvarligt på att gömma den innan han åker härifrån.

Fast nej, han behöver den väl själv och jag är en snäll och omtänksam människa. Dessutom skulle han såklart säga upp bekantskapen med oss och det vore för trist. Hur lyder ordspråket nu igen? "Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge", så är det!

Ha en skön måndag, var rädd om dig och din omgivning!


4 kommentarer:

  1. Bakpaus här också!Du verkar ha det fint på din semester men du krya på din äggstock nu :-)
    Kram vännen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå! Jag har det så bra så! :)
      Naproxen i dubbel dos och nu ett glas vitt vin botar äggstocken :D
      Kram på dig! <3

      Radera
  2. Naproxen här också enligt din ordination för min arm!
    Krya på dig!! Kram

    SvaraRadera