Powered By Blogger

söndag 13 juli 2014

Passning och avslut. #bloggswe

Vi jagade utemöbler igår och precis som när vi hittade kaklet till köket i höstas, visste vi att vi hittat rätt matmöbel på sekunden. Egentligen skulle vi inte alls ha ett träbord, men det var så snyggt och praktiskt med infälld extra skiva, att vi inte kunde motstå det. Stolarna är stilrena och lätta att förvara, staplade på varann.



Mäster Olsson tipsade om kinesisk olja som tydligen är lite rödtonad, det kommer bli fint.
Katterna får lära sig att inte heller detta matbord får användas som utsiktsplats eller klösbräda. Det funkade inomhus, så jag tror nog det går bra på altanen också. För säkerhets skull har jag beslutat att den gamla soffan inte ska till tippen, utan få tjäna katterna ett tag till. Det gäller att kompromissa, även med katter.

Det fanns en riktigt snygg paviljong där vi hittade möbeln, den ska troligen hämtas hem under veckan, liksom ett parasoll. Sen är det bara soffgruppen kvar att finna rätt på. Eller loungegruppen som det tydligen heter numera. Vi har en kandidat, men ska nog kika runt lite till innan vi bestämmer oss.

Idag finliras det på altanen. Vi kan ju inte göra "som Svensson gör" och lägga trallen i endast en riktning, här är det lite mer rock'n roll, så avslut och inpassningarna är kvar. Jag gissar att "avställningslådan" kommer att påbörjas om bara vädret står oss bi. Åskluft och kvalmigt har det blivit, så nu får vi hålla tummarna för att regnet håller sig borta ett tag till, åtminstone.

Jag ska hålla mig till städning och tvätt inomhus idag. Det behövs! Ett ständigt rännande in och ut med verktyg och sågspån i kläder och hår, lämnar sina spår. It's a dirty job, but someone has to do it...
I morgon är jag ledig, men ska på utflykt till Varberg. Jobbintervjun blev bokad förra veckan och ett pirr i magen finns sen dess. Håll gärna tummarna för mig, jag hoppas så på denna chans till fast arbete.

Nu ska jag ta hand om tvätten och städa på övervåningen i alla fall.
Ha en skön söndag och var rädd om dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar