Powered By Blogger

söndag 6 juli 2014

Undantag som bekräftar regeln. #bloggswe

Uppe tidigt igen då och fortsätter byggandet. Igår somnade jag nästan under fotbollsmatchen, sittande i fåtöljen. Gav upp och la mig i sängen, sen minns jag inget mer, slocknade bums.
Vaknade fem minuter före larmet gick, det tycker jag är rätt skönt. Fixade kaffe och smörgås som vi åt i sängen, bläddrande i GP. Minns inte om det hänt nåt intressant i världen. Hjärnan sov fortfarande, tror jag.

Det blev grillade amerikanska ribs och en sallad igår. Enkelt och gott.
Idag ska jag göra cevapcici, hade jag tänkt. Pastasallad till det, så vi står oss länge. Inte gott att veta hur lång tid det tar att bli färdiga med altanen. Ett oväntat problem uppstod igår och det krävdes en abrovinsch för att lösa det. Tre ljushuvuden som vi löser allt helt strålande. Förhoppningsvis går allt som på räls idag.

Vi ska även bygga en liten avställningsbänk med förvaring under. Där ska vi stoppa undan krukor och grejer, så att förrådet kan städas upp och organiseras. Regeringen, det vill säga jag, har bestämt måtten på denna bänk. Måtte jag ha tänkt rätt nu. Avställningsytan ska vara just det, inte en plats att placera ändalykten på.
Endast ljuslyktor är tillåtna där. De som blir på lyset stuvar vi in undertill, upplysningsvis.

Mannen och Mäster Olsson har åkt till byggvaruhuset, för skruvarna tog slut igår. Inte våra, tror jag, men de som ska förankra reglar och trall. En eller annan regel till behöver vi med. Det vore roligt om de kom hem med ett undantag denna gången. Det vill säga, en regel som inte ser ut som en banan i formen.
Här får du en rolig trall. Jag vet, jag är barnslig och det står jag rakryggat för.

En snabb tur till affären måste jag göra och dessutom sätta en deg. Det finns det ingen tid för under kommande vecka. 12-timmarspass varenda dag. Förvisso med restiden inräknad, men ändå...
Jag är inget roligt sällskap om kvällarna med detta schema, tycker faktiskt synd om mannen.
Men det är ett jobb som förhoppningsvis leder till något mer beständigt på närmare håll, så vi härdar ut.

Snart är det dags att shoppa möbler, kanske redan nästa måndag, med lite tur. Åh, vad det ska bli roligt och skönt när allt är klart! Sen ska vi bara rådda ihop kalaset och njuta av ledighet och en massa sol. För det har jag bestämt. Lysande plan, eller hur?

Ha en härlig dag och lev väl!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar