Powered By Blogger

onsdag 12 augusti 2015

Gamargel! #bloggswe

En snabbis blir det.
Jag kommer inte orka i morgon, nämligen.
Tio timmar på nytt apotek har den effekten på mig. Fick dock styrt om mitt fredagsschema, så jag ska inte inventera klockan sju. Tar det på måndag istället. Tio timmar känns olika mycket beroende på var man är och vad man gör. I sin egen "bakficka" är det inte så farligt, men på okänd mark...

Jag ser fram emot att jobba på Kungsmässans, särskilt efter avslaget från Trollhättan igår. Det är ju själve ***, vad det ska vara svårt att få ett fast jobb! Alla möjligheter att visa vad jag går för mottages således tacksamt. "Hit me", som det heter på utrikiska.

Har snart knåpat ihop det där mailet till fackpampen också. Det finns på min privata hårddisk och varje gång jag läser något om förbundets "förträffligheter" i media blir det mer och mer, ska vi säga, ampert? TRR och till och med Af har varit till mer hjälp...

Fick vinkokta musslor till middag av mannen. Precis vad jag behövde för att landa efter dagens jobb. Att jobba varannan dag är rätt otacksamt, kan man säga. Varje dag jag går hem på kvällen är dagens varor avbockade och färdiga; ledig dag eller jobb någon annanstans en dag och vad kommer jag tillbaka till? Föregående dags varor högt och lågt, inga nya datum noterade...

Att farmaceuterna inte har den rutinen är en sak, dock försöker de flesta, men en gammal tekniker som inte bryr sig om datum är anmärkningsvärt, tycker jag. Det borde sitta i ryggmärgen. Det spelar ingen roll att man inte ingår i ordinarie personal, eftersom det är icke ordinarie personal som får ta det för tillfället och senare någon ordinarie, om de hinner. Vilket de inte gör...

Sov gott, det ska jag göra snart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar