Powered By Blogger

fredag 27 december 2013

Fredag...

...jag skulle nog vilja påstå att denna dag är lika behaglig som föregående. Om man bortser från busvädret som råder. Vi var dock tvungna att proviantera och ge oss ut i blåsten och regnet. Fick hålla i hatten! :)

Dagens middag är fisk. Spättarullader med grädde och tomater. Till detta ska jag smörsteka brysselkål och ha ris till. Det känns "lagom onyttigt", även om julen inte alls har bestått av nåt frosseri eller excesser.

Jag vägrar använda "lättprodukter" för övrigt. I längden är jag övertygad om att det är nyttigare med riktig grädde och riktigt smör, framför modifierade margariner och gräddvarianter med artificiella tillsatser som konsistensgivare.
......
Tog en bloggpaus och lagade till maten. Mutti's körsbärstomater, fisk/skaldjursfond, chili, grädde och sherry tillsammans i skön harmoni, eller sås om man så vill.
Nu fortsätter jag kvällen med filmtittande, dock inte lika många eller sena som igår.

Go' fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar