Powered By Blogger

måndag 26 maj 2014

Howdy, what's cookin'? #Blogg100

087.
Fy, en så dålig natt det var. Kunde inte somna på grund av ont i halsen, så nu är jag väldigt trött. Känns bra att jag inte ska nånstans idag. Jag ska bara ta det lugnt och invänta telefon-avstämning från fackpampen inför förhandlingen i morgon, samt förhoppningsvis höra av Kerstin från Apoteket angående jobb.

Självklart ska jag laga mat, det blir något med spätta, musslor och räkor idag. Om jag orkar.
Har ingen feber än, snarare undertemp. 35 grader mätte jag upp och det känns precis likadant som att ha 38.
Det finns ingen febertermometer i huset, så jag gör som mannen och använder stektermometern... Dock inte i skinkan!

Med hjälp av en god vän är strategin för altanbygget i det närmaste klar och själva genomförandet påbörjas i pingst, som det ser ut. Det känns fint att det är på gång.
Nu ska det beställas singel och virke, samt letas möbler. Hittade en läcker lounge-grupp med lila dynor i ett reklamblad, vad tycker vi om det?

För dig som inte vet det redan, är lila min favoritfärg och köket fick lila tapeter när det renoverades i höstas.


Fint va?
Men lila dynor därute blir nog lite för mycket. Vi tänker oss ljusgrått, det står bättre mot husfärgen och man kan ju alltid ha filtar och kuddar i lila om man vill. Eller inte!
Jag kan tänka mig marint tema, vi bor ju på västkusten. Den käre mannen är en nörd på många områden; bland annat amerikanska bilar och gitarrer, men är en hopplös landkrabba, varför ett amerikanskt bbq-tema ter sig lämpligare, vid närmare eftertanke.

Vänta nu! Vilka färger anses vara "marina"? Tänk snobbiga seglare... Just det, vitt, blått och rött! Vilka färger är Amerikat känt för? Problemet är löst, det blir en amerikansk marina "in da backyard", fast utan båtar, förstås. Vi kan alltid tälja barkbåtar och sjösätta i bäcken om lusten faller på.

Undrar vad mannen tänker om detta? Nånting säger mig att han utbrister ett "yihaaa" och tycker att jag är makalöst genialisk och fiffig för att få som jag vill.
Det tycker jag med... Eller så yrar jag bara.

Ha en fin dag och var rädd om dig, samt din omgivning!

Gratäng med spätta, musslor och räkor. Sås på grädde, sherry, lök, morot och palsternacka, fiskbuljong. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar