Powered By Blogger

fredag 15 augusti 2014

Mycket mat blir'e! #bloggswe

Var var jag nu igen? Jo, på onsdagen gjorde jag ingentingen, det som jag är så bra på, du vet.
Löste korsord och mannen läste böcker på löpande band. Han är kvar på det, än...
Lagade knappt mat, utan tog upp en påse cevapcici som jag helt oförhappandes fann i frysen. Jag blev bannlyst från mitt kök av min mor och systrar under kalaset, så jag visste inte att det blev över.

Till dem gjorde jag en tzatziki. Det var lättlagat och lagom för dagen.


Igår kom sonen hem från sin semester hos sin bror i Dalarna. Vi köpte en stor bit ekologisk lax, vilken rimmades och grillades med diverse örtkryddor på, bland annat den allra sista torkade ramslöken från vännen M på Gotland. Till detta hade vi bakad potatis och en cf-röra med rödlök, chili och örtkryddor.



Idag vaknade jag med en gräslig värk i hela högra skulderpartiet, men fördegen jag satte igår måste ju färdigställas, så två värktabletter blev första frukosten. Kaffemaskinen fixade tre koppar kaffe, vilka fick följa med till sovrummen. Två avnjöts till varsin GP (ja, adressändring och uppehåll som tog slut, jag har inte haft tiiid) och sonen fick sin kopp i gästrummet och intogs under högljudda gäspningar.

Andra frukost för mig och den enda för hemmets manliga del blev ägg och bacon. Tre paket bacon och sju ägg gick åt. Nu är kära L:s (hönors) ägg uppätna och de hade den gulaste gula man kan tänka sig, utan specialfoder, och de var ljuvliga!

Vi har förberett för BBQ i morgon med 7-son och av doften att döma bådar det gott. Vad som inte verkar ha lika bra förutsättningar är min onda axel, men kvällens sköna sällskap av Kluran, som vi kan kalla henne, och underhållning av nämnde 7-son ska nog bättra på humöret i alla fall. Många av våra kalasgäster kommer träffas på lokal och då känns det sådär fint igen.

Innan utgång ska vi grilla korrrv med Kluran och softa i loungen. Om vädret står oss bi, förstås. Annars får vi flytta in i paviljongen och blir det för kallt där, funkar soffan fortfarande bra.
Lite andra tilltugg kan det också bli, oliver och sånt slinker ner så lätt, oavsett väder.


Ha en underbar fredag och ta vara på sommaren och dig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar