Powered By Blogger

torsdag 28 augusti 2014

Unga och gamla, alla ska med! #bloggswe #sotenäskommun

Hemma i Dalen igen.
Jag har hunnit med mycket på två dagar och det känns bra! Barnbarn och dotter har besökts och jag blev bjuden på blåbärspaj med vaniljsås, mumsigt! Barnen växer så det knakar och lillan sitter snart själv. Tiden går fort och det händer mycket mellan varven.

Sen var det möte med sonen och personal som tar över ansvaret för morgonbestyren från och med måndag.
Samtidigt som denna nya ordning har premiär, kommer han att utöka arbetstiden med en timme och jag håller tummarna för att allt ska gå kalasbra, förstås! Det är inte så många som ska dela på ansvaret och han känner alla fyra mycket väl, så jag tror det kommer bli en bättre start på dagen än förr, när han inte visste vem som var i tjänst. Och jag slipper vara tjat-mamma på morgonen.

När jag jag sagt hejdå till sonen bar det av till systern, som fyller år idag och gratulera i förskott. Hon bjöd på mat och det var en jättegod laxburgare. Vår ömma moder och fader kom med tårta, så det blev lite efterrätt också. På vägen hem till Bovall ringde jag mormor och bjöd in mig på frukost. Köpte således bara några parguayaner att mumsa på under kvällen, som tillbringades med korsord och bok.

Denna dags morgon började lite tumultartat då jag åkte ifrån min mobilladdare i stan och inte hann ladda upp mobilen helt i bilen. Dålig täckning sög batteri under natten, så när tiden var ute för sonen att höra av sig kunde jag inte skicka sms. Skrik och panik! Ut i bilen och plugga in mig och ringa medan den laddades. Handsfree är bra grejer! Han var gudskelov påklädd och igång i alla fall...

Körde en sväng och kollade utsikten vid Badholmarna och körde runt Stensnäsvallen och insåg att det har byggts en väldig massa hus i Bovall under de senaste åren. Jag har ju bott lite här och var och har ingen koll på läget längre. Det var med blandade känslor jag återupptäckte min uppväxtort.

Nåja, jag hade en mycket trevlig stund med mormor som hade gjort fina smörgåsar till oss. Kaffe och falsk ostkaka fick jag också. Vi pratade om ditt och datt och hon hade ett och annat att berätta, som kan vara bra att tänka på. Hon är klok, min mormor. Fast hon har så mycket att göra, att jag inte lyckades få med henne hem, för seriös shopping. Men jag kunde bättra på det hon hade redan, till att börja med.

Sen hämtade jag bästa L som bjöd på lunch på Bella, igen! Alltid lika roligt att träffas och prata av sig. Hoppas på att snart få bjuda tillbaka hemma hos oss!
Väl hemma möts jag av, förutom katterna, en förförisk doft i dörren. Mannen laddade slökokarn i morse, med grytbitar från en gris, morötter, lök, habanero och annat smått och gott. Svingott, helt enkelt!

Ja, sådär ser mina två senaste dagar ut, i morgon är ett oskrivet blad just nu; men jag kan nog tänka mig att fylla det med ett besök hos någon som jag tycker väldigt mycket om, jag ska bara kolla om det passar sig.
Och så ska jag laga mat, förstås. Fast med tanke på hur mycket jag stoppat i mig borde jag kanske hålla mig till vatten och bröd. Skojar bara, det blir fisk! Det är ju fredag i morgon...

Ha en fortsatt trevlig kväll och var rädd om dig, särskilt i trafiken!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar