Powered By Blogger

tisdag 12 augusti 2014

Teleportering och mer jordnära ting. #bloggswe

Jag passar på att blogga lite medan mannen läser sin bok. Han blir helt uppslukad och det gillar jag.
Blir likadan när jag läser. Vilket jag varit dålig på den sista tiden, men är man periodare, så är man...
Fast det har varit så mycket annat att pyssla med att det inte har passat att låta sig sugas in i en bok. Jag ska lokalisera ett nytt objekt, snart...

Som det ser ut nu, så lär jag ha tid att fly verkligheten via det skrivna ordet framöver. Tröttnade på att vänta på besked från Varberg där jag sökt en tjänst, så jag skickade ett sms och hörde mig för.
"Vi har valt att gå vidare med två andra sökande". Undrar när de hade tänkt berätta det, om jag inte stött på? Slutet av juli en stund sen och alldeles oavsett utgången vill och behöver man besked.

I vilket fall vet jag nu och det var inte roligt alls, men jag kämpar vidare! Jag tänker njuta av värmen och ledigheten med mannen, som har en vecka semester kvar och vi passar på att göra utflykter.
Idag åkte vi till Grimeton och var kulturella och nyfikna. Mannen har varit där förr, men för mig var det första gången. Jag blev riktigt rörd, när jag insåg vilket oerhört genomslag Alexandersons uppfinningar haft.

Han var med om att utveckla tekniken för att koppla ihop världsdelarna och hade över 300 patent, inom radio-, tv- och datorteknik. Sista patentet i hans namn kom när han var dryga 90 år. Respekt!
Sen åkte vi till Rolfstorps kyrka och beskådade denna fantastiska ros. 300 år gammal och still growing strong.


Den växer alltså mellan fönsterrutorna och har sina rötter i stenväggen som uppfördes vid en utbyggnad av kyrkan på 1600-talet. Även utan rosorna är kyrkan värd ett besök. Vacker och mysig, byggd som ett kors. En fresk finns delvis bevarad och församlingen verkar mycket mån om att behålla sin kyrka från 1200-talet i bästa skick. Kyrkogården är vacker och trädgårdsmästaren gör ett mycket fint jobb.

På hemvägen råkade vi ut för ett våldsamt åskväder. När man nästan får vattenplaning i uppförsbacke, då regnar det rejält! Väl hemma kom det några regndroppar, förvisso modell större, men oväder är väldigt lokala uppenbarligen.

Oavsett väder kommer det att ätas korrrv idag. Lammchorizo, närmare bestämt. Vi bestämde att grönsakerna i kylen får räcka som tillbehör för ingen hade lust att shoppa idag. Det får bli ett senare åtagande att besöka den lokale handlar'n. Eventuellt blir det ett inköp av utrustning som Alexanderson varit delaktig i också. Mannen tycker det är dags att min skrivklåda stillas...

Har jag nämnt att jag är lycklig, som har en så snäll man? Om det inte nått genom etern än, så säger jag det nu. Min man är den bäste och jag är glad att vi lyckades ställa in rätt frekvens och fånga upp signalerna.

Over and out!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar