Powered By Blogger

torsdag 19 november 2015

Ute på hal is. #bloggswe

Idag kändes det lite som en nedräkning inför en semester. Jag har ledigt i tre (3) dagar, nämligen. Tycker att de kom alldeles lagom och välförtjänt. Nästa vecka blir tuff, men rolig. Ska på måndag få lära mig hur scannern funkar vid inventering. Lite väl sent påtänkt att lansera det hjälpmedlet i slutet på november, när inventeringen ska vara slutförd den sista innevarande månad...

Men det går inte alltid som man tänkt sig, uppenbarligen. Några apotek fick prova olika modeller i våras. Eller senvintern, snarare. Utvärderingen skedde samma dag och skulle sammanställas "asap". Så nu har vi dem på plats och får dem uppdaterade veckan innan behovet av dem ebbat ut. Hoppas jag minns hur den ska användas om ett halvår.

För övrigt blir det några långa dagar, men ska man ändå åka såpass långt till jobbet, är det lika bra att göra timmarna på färre dagar, än utspritt på flera. Så tycker jag i alla fall. Dessutom undviker jag trängselskatten lättare. Idag var en mörk dag ur den synvinkeln. 22 kronor på ditvägen och 16 kronor på hemvägen. Det är inte okej, eftersom jag inte rör mig i centrum. Ringled, någon?

Och helgen hägrar även då, med långväga besök, så det ska nog gå som en dans. Och i ärlighetens namn, jag jobbar bara fyra dagar. Denna helg ska vi ladda batterierna på min hemmaplan och byta till dubbdäck på min bil, det börjar bli dags nu. I morse var det 8-9 grader när jag åkte till jobbet. På vägen till bilen vid femtiden märkte mina luftrör av en förändring. Endast 1 +grad?!

Mannen fick rycka ut och rädda tomaterna på altanen medan jag lagade mat. Det blev ugnsstekt kyckling med matvete, när jag upptäckte att vår bulgur var slut. Det gick lika bra det. En röra är ju aldrig fel att ha till och den tillverkade jag av olika ostar. Parmesan och färskost med vitlök och örter blandades med rysk yoghurt (verkar ha väldigt lång hållbarhet, upplysningsvis) och peppar.



I morgon blir det en gammal hederlig fiskfredag. Det var ett tag sen sist, men vissa traditioner är värda att återuppliva. Annars ska jag bara slappa och glida runt, odubbat. Jag har inte ens halksockor, så det kan nog bli glatt och livat. Här får du en idé om hur jag föreställer mig det hela.

Ha det gott trots novembermörkret och gläds åt att det snart är legalt att sätta upp adventsljusen och -stjärnorna! Man vill ju inte tröttna på julen för tidigt, eller hur?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar