Powered By Blogger

tisdag 30 augusti 2016

Skogstokig.

Det blev två filmer innan vi kom i säng igår. Del 2 och 3, eller del 4 och 5, beroende på hur man ser på saken. I ordningen på filmerna eller av händelserna i hela historien. Vi kör på ikväll igen, när mannen knattrat färdigt på sin dator och gjort det han behöver göra. Vi tar ledigt några timmar i morgon och åker och hälsar på Doktor Pernilla och tittar in på Bagaren och Kocken efteråt för att utnyttja min Group-present.

Vi behöver en ny stekpanna, pepparkvarn och en kniv. För 3000 kronor kommer man ganska långt till och med i den butiken. En annan fin 50-årspresent ser du bredvid brödet jag bakade idag.



Den fina "lådväskan" fick jag av min kära Lotta och den innehåller en massa godsaker. Av min familj fick jag en slant som ska användas till en resa till Italien och Rom. Där gör de mycket god mat. Alla presenterna var alltså väl genomtänkta och perfekta för en matnörd som jag.

Egentligen skulle jag ju släpa med mannen ut i skogen och jaga svamp idag, men humöret krävde en deg att knåda. Det där fruktade klimakteriet verkar långt borta och det är lika bra det, men PMS är ingen lek det heller. Sur och grinig blir man när det känns som om man hade en kniv i äggstocken. Tur det finns piller som tar bort udden av den smärtan i alla fall.

Resten går över som vanligt och tur är det med. Så det kanske blir en skogstur i morgon om jag inte blivit skogstokig innan. Å andra sidan kan man använda ilska på ett konstruktivt sätt och sätta igång med en storstädning. Eller så kan man sova bort eländet, fast det blir inte renare för det...

Nu är mannen klar, nu blir det film nummer 4 och således del 1 av historien. Krångligt, jag vet.

Ha en fin kväll och onsdag!


4 kommentarer:

  1. Det där med filmerna fattar jag inget av men det gör kanske inget :-) För min del var klimakteriet betydligt bättre än PMS.
    Ha en fin kväll säger jag med en kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag är lik dig då! :)
      Kramar tillbaka!

      Radera
  2. Håller tummarna för Rom!!!

    SvaraRadera