Powered By Blogger

fredag 21 oktober 2016

Baksmälla?

Hur är det möjligt att vakna och känna sig bakfull utan att ha druckit mer än 1½ glas vin kvällen innan? Antagligen för att jag gått av mitt "skift" och är redigt trött efter alla timmarna på jobbet den senaste veckan. Både revidering och kampanjbyte samtidigt är lite för mycket av det goda. Och då gjorde jag bara en del av grovjobbet kvällen innan det var dags för den nya kampanjen.

Det tar tid att få klart allt eftersom kunderna såklart kommer för att göra nya fynd. Och kunderna går givetvis före allt annat. Att skriva ut nya prislappar kan ta närmare två timmar och så kommer det ju nya varor som måste plockas upp på hyllorna också. Sedan ska man möblera om för att följa nya planogrammet någotsånär. Fast det går inte så bra. Ett stort apotek på liten yta är en utmaning...

Mannen var inte hemma när jag kom hem igår kväll, men maten var nästan färdig ändå. Slökokar'n hade gått i åtta timmar med en oxbringa så jag behövde bara göra potatismos för att vi skulle bli mätta. Två lunchlådor blev det dessutom.



Jag har ju nämnt lammköttet från Hulanhålan tidigare och igår var det dags att hämta hem det, vilket föll på mannens lott i år. Idag har jag ägnat mig åt att stycka ner köttet ytterligare för att få mer praktiska och hanterbara styckdetaljer i frysen. Vi sparade några kotletter till middagen idag. Det blir ett avsteg från fiskfredagsregeln alltså, men det blir fisksoppa i morgon så det gör inget alls.

Mannen har ju servat mig med mat hela veckan och diskat för hand, men lagom tills jag blev ledig kom äntligen diskmaskinen hem, vilken tur för mig! Den är så vit, blank och fin och väldigt efterlängtad! Mannen fick dock efterlysa den igår, för den skulle levererats i onsdags enligt försäljaren som ringde i måndags, men så skedde alltså icke.



Någon på firman hade visst glömt bort just denna leverans och tyckte sedan uppenbarligen att de inte hade tid att klämma in oss förrän nästa vecka, men då fick mannen nog och pratade vederbörande till rätta. Den trevlige installatören kom när jag fortfarande låg i sängen och löste sudoku, så jag stannade kvar och lät dem pyssla själva. Jag hade bara varit i vägen, tänker jag...

Någon annan nytta än styckning och matlagning kommer jag nog inte göra idag. Jag har ont i mina tummar och är för trött för att städa. Vi åker nog ut och skaffar lite ät- och drickbart i och för sig, men det får nog räcka. Vi har ju hela helgen på oss att städa, tvätta och packa mannens kappsäck. Jag ska klippa honom också, företrädesvis innan städningen då...

Ha en härlig fredag och var rädd om dig!








3 kommentarer:

  1. Grattis till diskmaskinen :-)
    Å du regler är till för att brytas :-) Andas lugnt nu och ha en fin fortsättning på fredagen. Kram

    SvaraRadera