Powered By Blogger

fredag 14 februari 2014

Alla hjärtans dag.

Alla dagar borde ägnas åt att visa uppskattning för sina nära och kära.
Jag är inte så mycket för de här kommersiella jippona. Ingen i släkten har varit så petnoga med Mors-, Fars- eller hjärtans dag.

När man gick i skolan och hade slöjd fick man oftast ett antal  uppgifter att välja mellan och i alla fall jag bestämde att den här ljusstaken eller brickan ska mamma få. Inte sällan fick man förslaget att göra nåt till Mors dag och visst, man sparade skapelsen till den dagen, men hon hade ju fått den ändå!
Däremot har jag nog aldrig gjort något till pappa i syslöjden, när jag tänker efter...

Jag ska tillsammans med en olyckssyster planera hur vi ska gå vidare med arbetsgivar-/fackproblemet idag.
Har skickat en påtryckning till pampen idag, för det är mer än en vecka sen jag svarade på hans frågor och han har inte återkopplat, i vanlig (o)ordning.

Middag idag kommer att bli kalkonben och troligen en risotto, samt lite grönt.
Återkommer om detta, nu ska här bli andra bullar; kokas rammelbuljong eller ja, du fattar...


Himmelriket på jorden! Svamprisotto... med sherry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar