Powered By Blogger

onsdag 12 februari 2014

Lite inventering...

Så är det då onsdag och det är dags att fylla på med färska grönsaker och lite annat.
Även bilen behöver fyllas med bränsle. Men, det var länge sen sist!

Det har sina (tveksamma) fördelar att vara mellan två jobb; man sliter inte på bilen och bränslekostnaden är mycket låg.
Man kan verkligen spara pengar på lång- och storkok; planera matinköp och matsedel.
Har man fördelen att bo som jag gör, finns det flera affärer att pris-jämföra och vägen till dem är kort.
Det gäller att se det positiva i tillvaron!

Ibland är det svårt att hålla humöret uppe och det uteblivna stödet och engagemanget från facket har stor skuld i det, förstås. Bristen på kompetens och kommunikation har sakta men säkert holkat ur tilltron för hela rörelsen och tålamodet är slut.
Min vilja att få till stånd en förbättring av rutiner och kompetens hos arbetsgivaren är än så länge inte knäckt.
Att facket inte kan göra något åt användandet av "arbetsbrist" som skäl till uppsägningar är bara ett bevis på hur inkompetenta de är som lät det gå igenom.
Att de inte reagerar mot den uppenbara och utbredda bristen på kunskap om hur en uppsägning går till, kan jag inte släppa.
Uteblivna varsel eller ingen skriftlig uppsägning och att de inte ens vet vilka personer som arbetar på vilken avdelning är ett sånt lågvattenmärke att facket med glädje borde hugga direkt.
Att bli uppsagd från en arbetsplats man inte har kontrakt för känns minst sagt orättvist!
Jag är rädd för att det är många fler än jag och mina goda vänner som råkat illa ut på olika sätt på sistone...

Idag ska det ätas pasta. Jag fiskade fram en burk med ost- och skinksås ur frysen och behöver bara förstärka den med lite mer, så räcker det till två.
Tror att jag ska fylla cannelloni med såsen och låta ugnen sköta resten.
Salladen från igår bygger jag på med lite nya grönsaker så blir middagen komplett.

Bild kommer senare!
Ha en fin dag och låt ingen sätta sig på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar