Powered By Blogger

onsdag 5 februari 2014

Soppa på en spik?

Tänker jag verkligen inte göra, men jag vet fortfarande inte vilken sort. Eller jo, åt det asiatiska hållet blir det sannolikt.
Har diverse grön- och rotsaker, champinjoner, böngroddar och lite annat användbart hemma. Jag har inte lust att åka till affären idag (heller).

Det första jag gjorde när jag kom ner i köket, var att starta en bröddeg. Kom på att det inte finns så mycket vetemjöl kvar, så det blir mer rågsikt och -mjöl än vanligt. Gott!
När jag bakar bröd tar det ju en stund, som du kanske vet om du läst tidigare blogginlägg, så de blir klara nån gång framåt eftermiddagen och lagom svala att äta till soppan.

Jag har fortfarande inte fått utlovad information av min fack-pamp. Han skrev "i början av nästa vecka", det tolkar åtminstone jag som mån-/tisdag. Onsdag är mitten, tors-/fredag är slutet av veckan, sen är det ju helg!
Har jag otur när jag tänker nu igen, eller?

Igår var det en dag som krävde absolut tystnad. Jag tror min hjärna var överhettad.
Idag känns det däremot som en musikdag. Jag skulle vilja plöja igenom vinylsamlingen, men en nödvändig, teknisk detalj saknas för att det ska låta sig göras.
Det får bli cd och min egen "Tub-lista" så länge.
Nej, jag har ingen Spotify, för jag är för snål (snälla, läs sparsam!) och fattig för att kosta på mig det, för tillfället. Men en dag ska jag också ha minst fem olika listor där, beroende på humör och annat.

För vad vore livet utan musik?
Den här till exempel: http://www.youtube.com/watch?v=bNPJuJSVmNA&list=FL69dY8dsOTgn_MgePx5j_AA 
En av "rallylåtarna" från tiden i Nordby.

Ha en fin, solig onsdag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar