Powered By Blogger

söndag 23 februari 2014

Hemma igen.

Så skön lördagen var! Umgicks med goda vänner, bjöds på god mat och dryck.
Dessa vänner är gamla kursare och numera ses vi inte så ofta. 1-2 gånger om året har det blivit sen vi skildes åt för 8 år sedan. Trots det känns det som om "det var igår" och det är härligt!

Söndag och hockey-final känns också väldigt bra. Skriver lite i pauserna. Inget riktigt tryck i matchen, än så länge...
Minns när pappa och jag såg på hockey när jag var liten. Högtidsstunder för mig. Jag hade pappa helt för mig själv och det var mysigt. Ler när jag tänker på hur vi exalterat studsade i varsin tv-fåtölj och skrek högt när det hettade till.

Attans, nu leder Kanada med två mål...

Oavsett hur det går för Sverige i matchen idag, känner jag att jag är på väg tillbaka in i min egen. Goda vänner, både när och fjärran gör underverk, var och en på sitt sätt.

Det blir pasta och sås med två sorters lax idag. Sockerärtor och broccoli. Mums ska det bli!
Sen ska jag planera kommande veckas matsedel. Jag kommer att vara lite upptagen på andra håll, så det blir nog en del "skåpmat". Frystömning igen, alltså. Det är bra, behöver tomma matlådor för kommande storkok.

Ha en fin söndag och ta hand om varandra därute!

Kom igen Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar