Powered By Blogger

fredag 21 februari 2014

TRR.

Nej, jag har inte försökt få barnbarnet att prata rent, däremot fick jag byta blöja på honom idag. Det har varit en plåga för hans stackars mamma på sistone. Höggravid som hon är och har magen i lagom sparkhöjd, under högljudda protester från sonen. Låter sådär roligt, va?
Idag blev han bara lite rödögd och högeligen förvånad. Men jag är stolt och glad! Solstråle hela tiden jag var där och jag blir gråtfärdig...

TRR är Trygghetsrådet och alla bör kolla upp om ert företag är anslutet till detta. 32000 företag är det.
Att Kronans Droghandel är det, fick jag inte veta när jag blev uppsagd och gick alltså miste om nästan 5 månaders rådgivning och pepp i jobbsökandet. Någon glömde visst att berätta att det finns en sådan försäkring när man blir uppsagd på grund av arbetsbrist eller övertalighet.

Fack-pampen ringde igår. Jo, det är "på sanning". Han ville kolla uppsägningen och vad det står... Eftersom det står i mitt anställningsavtal att jag är anställd i en hel region och uppsägningen/förhandlingen handlade om ett specifikt apoteks "arbetsbrist".
Vågar man tro på ett visst ansvarstagande och engagemang nu? Nej, inte jag. Inte än.

Jag har avklarat sträckan Eklanda-Bovallstrand-Hunnebostrand-Kungshamn-Eklanda idag. Utan solglasögon!
Lyckades till och med med konststycket att komma hem före mannen.

Idag lagade vi till en risotto igen. Det verkar som om mannen vill behålla makten över risotton ett tag till. :)
Paneringen av fisken är min uppgift, än så länge.... Eller tills jag "återlämnar" köket, vilket kommer att bli en tuff match.
Jag älskar köket och att laga mat, varje dag!
Det ger mig lugn, uppskattning och bekräftelse på att jag är "duktig" på något fortfarande och det får jag varenda dag av mannen.



Jag hade en "Chess-dag" idag. Dvs. jag kör ca 30 mil och lyssnar på musikalen i bilen under tiden. "Tänker utan att tänka" och hinner ikapp mig själv och kommer till insikter.
Sen jag blev av med jobbet har jag känt mig mindervärdig och har haft ett behov av att duga på nåt sätt. Så jag gör det jag kan tills jag får ett arbetsliv igen, lagar mat och bakar bröd...

I morgon ska vi på inflyttningskalas, det blir en dags blogg-vila för oss alla.

Ha en skön helg och var rädda om varandra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar