Powered By Blogger

söndag 16 februari 2014

Lite trötta idag...

Jo, det blir lätt så när man umgås med vännerna L & G... Tiden flyger och det blev sent, eller tidigt, innan vi kom i säng.
Vi fick så god mat; räkcocktail till förrätt och osso buco med pasta som huvudrätt. Riktigt, riktigt mumsigt var det!

Jag fick en ny kompis också. Värdparets katt... Börjar visst svänga från hund-människa till katt-dito. Problemet är ju att jag är lite allergisk mot katter. Men det går bra ändå, tar antihistaminer året runt och försöker komma ihåg att inte pilla mig själv i ansiktet.

Idag blir det rester till middag.
Låter kanske tråkigt, men det är lammstek och inte vilken lammstek som helst. Bästa "Hulan-lammet" och det är närproducerat och av högsta kvalitet!
Steken gjorde jag för några veckor sedan och den blev jättelyckad. Sås blev det också över då och jag tror det räcker till oss, annars får jag bara förstärka den. Ris och grönsaker till det, så blir det en fullkomligt lysande middag, såhär lite "dagen-efter".

Bagarn här i huset har tydligen haft annat för sig på sistone. Sista brödhalvan gick åt till frukost, så det var hög tid att få fart på den latmasken!
Stor deg blev det med...

Ha en fortsatt fin söndag och heja Sverige!

 Två limpor står i ugnen nu.


Goda rester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar