Powered By Blogger

måndag 17 februari 2014

Heja VD!

Skickade ju ett mail till VD och påpekade vilka klåpare till medarbetare han har och att vi kommer försöka få till stånd en utredning om det som drabbat oss.
Han svarade att HR ska ta upp det med berörda ledare och vidta åtgärder om nödvändigt, då han ser allvarligt på det jag framförde.
HR har hittills inte besvärat sig nämnvärt; utan skickat en person som klappat en på huvudet och varit sååå förstående. Till ingen nytta eller skillnad alls för oss som behövt stöd och upprättelse.
Spännande fortsättning följer...?

Jag har en känsla av att ha glömt nåt viktigt idag, men kan inte komma på vad det kan vara.
Sonen är vaken, kusinen är gratulerad, spättan framtagen ur frysen och jag har till och med ätit frukost.
Inget kassakort ska skickas, ingen aktivitetsrapport ska fyllas i, jobbannonserna hade inget sökbart...
Vad kan det vara?!

Det blir alltså fisk till middag. Förmodligen i gratängform. Praktiskt och gott!
Lök, morot, och lite andra rotsaker har jag hemma. Citroner, vin och grädde likaså, så jag slipper handla nåt idag.
Tycker att jag sköter matplaneringen väldigt bra, faktiskt!
Blev i skrivande stund lite sugen på musslor till gratängen, men det får vara till nästa gång. Känns väldigt onödigt att bege sig till affären för bara det.

Jag ringer en vän så kanske jag kommer på vad jag har glömt...

Ha en fin dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar