Powered By Blogger

onsdag 19 februari 2014

Läsa GP en vanlig onsdagsmorgon...

...vilken lyx!
Vanligtvis tar mannen med sig den till jobbet; vilket jag verkligen unnar honom då första timmen brukar vara ganska händelselös. Idag blev det lite sovmorgon på grund av ett läkarbesök och jag hämtade kaffe och tidning, för en gångs skull.
Annars får jag alltid kaffe på sängen innan han åker till jobbet, med tidningen som sagt.

Det har en fördel att han gör det. Vi slipper ta pappershögen till Återvinningen. Nackdelen är att jag inte håller mig så uppdaterad om vad som händer i världen.
Jag vet, man kan läsa GP på nätet, men jag vill bläddra och prassla i sängen med kaffekoppen på sängbordet, så gammaldags är jag.
Nyheterna på tv ser jag sällan, mest för att tv:n sällan sätts igång överhuvudtaget.
Fast "Game of Thrones" ser jag gärna! En annan serie som jag varmt rekommenderar är "Rome".

Jag ska ge mig iväg och handla så jag kan hålla eftermiddagen öppen för samtal från fack-pampen.
Tänk att man måste "hota" för att det ska hända nåt...

Idag är det soppdag och jag valde spenatsoppa med ägghalvor. En klar favorit!
Snabb och enkel att göra; nyttig och billig.
Lyckades hitta fryst, ekologisk spenat på Willy's förra veckan, nästan lika billig som de "vanliga" påsarna.



Plockade förresten fram en bit av den egenlagrade osten ur frysen häromdagen och den mår bra!
Jag packade in den i tidningspapper och sen i plastpåse, för det hade jag läst att man ska göra och det funkade. Pappret var fuktigt när jag vecklade upp det, men det fanns inte en tillstymmelse till mögel på osten.
Nu ska jag leta billiga hushållsostar året runt för att ha olika styrkor för olika bruk, hädanefter.

Ha en fin onsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar