Powered By Blogger

lördag 18 juli 2015

Gin Rummy. #bloggswe

Tiden går väldigt fort en lördag på apoteket i Floda. Min stackars kollega hade verkligen fullt upp och tekoppen jag serverade henne förblev odrucken. Själv hade jag lite mindre att göra i egenvården, men löste de saker som inte hunnits med under veckan/gårdagen. PC-städning, varuplock, påfyllning, lagerplatser, datum och lite annat...

Eftersom mannen hämtat hem många godsaker, både för att äta och dricka, så gjorde jag min "plikt" och blandade till varsin drink vid hemkomsten. Jag tycker det är väldigt roligt att kombinera smaker och hitta på sånt jag aldrig provat förr. Tack och lov är mannen av samma sort som jag och låter mig komponera och överraska honom, hellre än att göra själv. "Win-win", som man säger.

Vi satt med varsin drink och lektyr på altanen och bara var. Sen gick solen i moln för en stund och jag fixade en marinad bestående av japansk soya, sambal oelek, korianderfrön, ingefära och citrongräs till flintasteken. Tio små färskpotatisar koktes halvklara, för att träs på spett och grillas färdiga. Majskolvar var med på grillen också.


Resten av kvällen kommer att spenderas i soffan, inomhus. Förmodligen med en film, om jag lyckas slita mannen från hans nyinskaffade bok. Morgondagen kan kanske, förutom fakturerande, handla om Fallens Dagar. Åtminstone sista dagen av tre. Jag ska kolla yr.no och fundera på huruvida jag (vi) orkar ta mig (oss) ur huset.

Ha en fantastisk lördag och simma lugnt!

PS. Här är en fin låt.Men cola är inte min förtjusning, därför blev det en sådan här drink:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar