Powered By Blogger

tisdag 21 juli 2015

Hängläpp. #bloggswe

Min bok är snart slut. Vet inte om det är därför jag känner mig deppig, eller om det är vädret. Det kan kanske också bero på alla "tack för din ansökan, men..." på sistone. Även det faktum att man måste höra av sig till Af för att uppdatera handläggaren kan spelar roll, förutom att A-kassan inte har hört av sig. Troligen är det en kombination av allt detta, plus en förlamande trötthet.

Jag fick tag på en handläggare på Aea, som förklarade att de väntar på återrapportering från F-kassan, angående min ersättning från dem. En (1) dag från föregående ersättningsperiod kvarstår i systemet och då kan jag inte påbörja en ny. Klart som korvspad. Bara att få tag på ytterligare en handläggare idag då... 30 minuters telefonkö, jippi!

I morgon ska jag inventera. Hurra liksom. Det enda positiva för tillfället, är att vädret ser ut att bli vackrare i Bovall framåt helgen, så dit bär det av! Mannen ska gigga på Malmön på fredag, vilket jag missar på grund av att jag jobbar, igen. Jag täcker upp i Lerum till 19 den kvällen, så det blir för sent.
Dessutom slipper katterna vara ensamma för länge.

Idag blir det wok med biff och black peppersauce, samt det som finns i skafferi och kyl. Tur det kommer lön på fredag.

Robert Broberg har gått bort, denne ordekvilibrist, som roat både barn och vuxna. Det är sorgligt, men jag tycker att vi lyssnar på detta, så kommer allt kännas lite mindre trist.

Förlåt om jag dragit ner dig i mitt deppträsk, "Det är bättre att gå på hal is och ha det glatt, än att gå i lera och sörja" som han sa, Robban. Skärp mig.
Ha en fortsatt fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar