Powered By Blogger

torsdag 23 juli 2015

Mmmmussla! #bloggswe

När jag jobbar "sent", det vill säga till allt efter fem eller sex, får mannen laga middag. Nu blir han nog lite gramse på mig, när jag avslöjar att han alltid försöker få uppslag från mig. Nästan alltid. "Vad är du sugen på?" Hela vitsen med att inte ha ansvaret för middagen är ju att man slipper hitta på något. Häromdagen överraskade han mig dock med en blomkålsgratäng till den grillade korven.

Innan han ens var i närheten av att börja tänka på mat idag (nästan 100 på det), talade jag om att jag ville ha musslor. För att 1, vi missar vår gemensamma fisk-fredag, för att 2, det är så gott och för att 3, han är så bra på det. Han åker på gig i morgon och jag jobbar. Det är faktiskt så att den traditionella fiskdagen uteblivit en längre tid nu, men det finns ju fler dagar i veckan...

Även om musslan inte är en fisk, så räknas det som fiskdag när man äter vinkokta musslor eller skaldjur överhuvudtaget. Mer fisk och skaldjur åt folket!


Jag kommer att jobba stenhårt med hållbarhetslistan under de två timmar jag är på det ena apoteket i morgon, åker till det andra apoteket och äter lunch på lokal, det har jag bestämt att jag ska, även om min plånbok inte till fullo tillåter det. För det första, någon hade inte specificerat timmarna i mitt namn, därför var lönen beräknad på 25 timmar för förra månaden.

I verkligheten jobbade jag 70 timmar mer än så. Löneavdelningen jobbar på att lösa saken innan räkningarna ska betalas. En av mina chefer engagerade sig på ett fantastiskt sätt för att underlätta och det är jag tacksam för. För det andra, jag jobbar 9-19 och för det tredje, jag är värd det. När jag kommer hem kan jag äta knäckebröd om jag är hungrig. Eller ost...

Ha en fin kväll och sov gott, det ska jag alldeles strax göra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar