Powered By Blogger

söndag 26 juli 2015

Summerblues. #bloggswe

Vad hände med ovädret? Det som det varnades så dant för. Visst har det regnat en del, men inga störtfloder precis. Har hunnit med att träffa både barnbarn, vänner och systrar under skvalandet, så inte har det varit en dålig helg, tvärt om! Jag fick en presentbok av den kära Lotta (tack vännen!), så både mannen och jag har läst, läst och åter läst, så väldigt avkopplande och nyttigt.

Mannen och jag bildade bilkaravan på väg tillbaka till Hagen i Dalen. Stannade såklart till på CityGross på Torp, för att länsa kötthyllorna där, men tji fick vi. Det var väldigt tomt, så det enda vi tog med oss var kamben för morgondagen, eller någon annan dag. Ikväll blir det kycklingsallad av resterna från gårdagens middag.

Mitt ute på E6 proppades filerna igen. Jaha, olycka. Efter att ha sniglat oss fram en stund ser vi blåljus. Konstigt nog står det en polisbil på renen, men inget bilvrak i närheten, inte heller någon polis i närheten eller i bilen. Jagade de rymlingar i buskarna? I norrgående fil lite senare kom det en civil polisbil med blåljus i en väldig fart. Jag blir så nyfiken på vad som hänt.

Nästa propp kom före Tingstadstunneln, i vanlig ordning, men denna gång var det mycket senare på kvällen och inte någon trafik att prata om från påfarterna. Hur kör folk, egentligen? Det är semester för de flesta, vilket märks mycket tydligt när jag kör till och från jobbet. Man behöver inte vara lika mycket "på tårna", Det är skönt. Jag tycker inte om att köra i stadstrafik, men måste ju.

Mina arbetstider är understundom mycket märkliga och arbetsplatserna varierande. Nu börjar mitt sommarschema glesas ut och slutet är läskigt nära. Den stressen ville jag gärna vara utan. Jag ska till Af på tisdag och bli utskriven från Jobb- och utvecklingsgarantin, så jag kan påbörja en ny period med A-kassa och stämpling. Det blir bättre ur ekonomisk synvinkel.

Oavsett vilken åtgärd jag tillhör eller är tvingad till, är det fruktansvärt påfrestande att ha det såhär. Jag vet fuller väl att det finns de som har det ännu sämre och under längre tid, det är det alltid. Det känns tröstlöst, speciellt när jag vet att det finns behov av pålitliga tekniker, men när den ekonomiska situationen på apoteken ser ut som den gör kommer inget att ändras.

Jag inventerar i morgon och gör klart hållbarheten. Hoppas jag att jag hinner, i alla fall. Vet inte om jag önskar att mina kollegor haft mycket att göra med receptkunder i helgen, eller inte. Bra för affärerna om de haft fullt upp, dåligt för mina planer om de inte hann med fredagens varor. På tisdag är jag ledig, vilket jag nämnt tidigare.

Eftersom jag är sjusovare är det bäst att jag lägger mig nu, så jag inte försover mig i morgon. Vore ju synd att missa inventeringen...
Nattinatt och sov gott när det blir dags för dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar