Powered By Blogger

söndag 22 juni 2014

En tidig snabbis. #bloggswe

Söndag och ingen direkt sovmorgon. Mäster Olsson och Junior anlände strax efter nio och arbetet fortskrider. Planen är att de ska hämta resterande virke så fort byggvaruhuset öppnar idag.
Solen skiner och det blir nog en varm dag, även om det kändes lite kyligt när jag hämtade in GP:n vid åtta-tiden. Snabbläsning av den och frukost på sängen till mannen och mig, fick det bli.

Sonen har fått kaffe på sängen, men jag tror han somnade om. Vilket är okej. Han får ha lite sovmorgon på helgen. Jag är väl tvungen att låta honom åka hem idag. Vi ska jobba allihop i morgon, så allt återgår till den normala vardagen. Bara man kan låta bli att titta på alla fotbollsmatcherna...

Jag ska gå ut och hjälpa Junior medan "di gamle" åker efter virket, så det blir inte mer skrivet idag.
Eller det kanske blir något litet inlägg ikväll, eventuellt med bilder från bygget.
Det blir kyckling till middag ikväll och jag tror det får bli grillad korv till arbetslaget under dagen. Det går snabbt och lätt både att fixa och äta.

Ha en riktigt bra dag och ladda för jobb eller semesterstart, vilket som nu gäller för just dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar