Powered By Blogger

torsdag 19 juni 2014

Nu känns det sådär fint igen! #bloggswe

Jag har överlevt första dagen på jobbet, som är ett vikariat, för den som missat det. Tror faktiskt att mina kollegor överlevde den med. Även om jag inte var bekant med kassasystemet, så löste jag ett uppkommet problem utan att behöva fråga. Kollegan Marianne hann visa mig de flesta funktionerna innan hon slutade för dagen, sen var det jag kvar "på golvet" och tre farmaceuter, vilka hade fullt upp.

Ann-Katrin och jag har jobbat på samma apotek och med flera gemensamma kollegor, visade det sig. Världen är liten. På gott och ont. Marianne hade sökt jobb på ett apotek som jag känner ganska väl till. Fick väl inte bästa intrycket av chefen där, så hon verkade inte alltför ledsen för att det inte blev nåt av det.

Jag är supernöjd med denna första dag och även om vissa delar av sortimentet är nytt för mig, så sitter takterna i. Nu vet jag att jag gjort rätt val i livet, på sanning, som kusinbarnet uttrycker det. Kundkontakten och problemlösandet är det jag är allra bäst på.
Det finns en arbetsgivare till jag skulle kunna tänka mig att jobba för och det är Systembolaget.

Tanken har funnits ett tag, men jag är kanske lite för feg för att byta bransch? Jag vet ju att jag är bra på det jag gör på apoteket och alla verkar så himla proffsiga när man ber om hjälp med vinvalet till en speciell maträtt. Oavsett ålder, i princip... Sånt imponerar på mig. Hur lång tid tar det att bli så duktig?

I morgon kommer den motsträvige sonen äntligen på besök. "Ja, du har ju tjatat så länge nu" sa han, när jag för säkerhets skull frågade idag om han hade bestämt sig. Han är ju för söt!
Han säger att det blir hemfärd redan dagen efter, det säger inte jag. Blir spännande att se om tvättstugan är mer lockande än mammas uppassning och mat på lördag...

Jag höll på Uruguay, jädrar vilket flyt jag har nu!

Ha det bäst och sov så gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar