Powered By Blogger

tisdag 3 juni 2014

Nu är man visst efterfrågad igen? #Blogg100

095.
Jag är trött och glad.
Utbildning hela dagen i datasystemet som min nästa arbetsgivare har för att hantera recept och andra farmaceutiska specialiteter. Inser att jag kommer ihåg mycket som jag "glömt", när det gäller lagar och förordningar, åtminstone. Inser också att jag har vissa takter kvar, även om det var länge sen jag praktiserade dem. Skönt!

Under lektionen ringde det på mobilen, som jag lagt vid min sida för att jag inte ville missa om fackpampen skulle höra av sig. Det är ju sällsynta tillfällen, så jag ville inte för allt smör i Småland missa det.
Till min oerhörda förvåning var det min gamla arbetsgivare, som ville informera om en tjänst jag sökt och åberopat min återanställningsrätt för.

Tjänsten var förändrad och jag fick ta ställning till att "för tillfället jobba som mobil resurs i tre regioner, med start på Gotland vid midsommar och senare i Stockholmsområdena".
Så märkligt att flera nationella tjänster bara blev en och till en relativt koncentrerad yta. Särskilt som jag sett flera teknikertjänster utlysta både i norr och söder.
Märkligt också att förfrågan kom nu, så nära startdatum, speciellt som det var en av punkterna som togs upp till "diskussion" förra veckan. Men det är givetvis en tillfällighet...

När jag kom hem efter "skolan" idag åkte vi och handlade stekfläsk till middag. Eller, det blev hastigt och lustigt bestämt så i affären, för det vi skulle haft var slut. Gott var det i alla fall, det är inte mycket som slår stekt fläsk med löksås! Dock osar hela jag efter matlagningen och är i behov av en redig dusch.
Fast jag fastnade här och framför Kiefer Sutherland i "24". Väldigt obra faktiskt.

Men jag kan ju inte missa att göra ett inlägg nu, när jag snart är i mål med #blogg100-utmaningen. Närmare bestämt på söndag om jag inte räknat fel. Undrar om det ska firas, även i Göteborg?
Ligger efter med alla uppdateringar, med vänner, på LinkeIn, FB, Google+ och allt känns det som. Inte bara min laptop som kraschat, min egen hårddisk verkar behöva en defragmentering eller omformatering.

Hoppas du haft en bra dag och att morgondagen blir lika bra eller bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar