Powered By Blogger

söndag 1 juni 2014

Mycket papper blir det. #Blogg100

093.
Har fyllt i ansökningspapper till Försäkringskassan. Svårare än man kan tro när det handlar om någon annan. Men de får väl höra av sig om det fattas uppgifter. Märkte dock till min glädje att det är lite mindre fikonspråk i blanketterna än förr. Det är inte lätt att förstå anvisningar och formuleringar om man har vissa former av funktionsnedsättningar. Jag tycker det borde vara ett enklare språk, för allas skull.

Jag försöker hitta mannens lunchmatsedel för nästa vecka, men de är sena med den. Hur ska jag nu kunna planera min matsedel? I morgon är det i och för sig osäkert om han kommer att jobba överhuvudtaget. Han är fortsatt klen och bör nog få krya på sig ytterligare innan han får återgå till arbetet.
Själv kommer jag att flänga runt halva Bohuslän, så det blir nog nåt snabblagat till middag.

Ska ju skriva kontrakt i morgon. Jag är så himla glad för det. Lite pirrigt känns det med. Det ska bli spännande att få träffa mina nya kollegor och hoppas förstås de är lika härliga som dem jag jobbade med sist. Sen efter detta första besök på nya arbetsplatsen ska jag träffa sonen och få pappersarbetet avklarat.
Om tid finns kanske jag får dela ut några kramar hos dottern, systern och vännen L.

Med andra ord kommer nästa inlägg sent i morgon, liksom på tisdag och onsdag då jag ska på utbildning hela dagarna; precis som ett riktigt jobb ju, vilket också känns spännande och roligt. Jag tror inte det är några jättestora skillnader mellan de olika kedjornas datasystem, men en uppdatering är aldrig fel och vissa annorlunda funktioner räknar jag med. Systemen heter nästan likadant allihop och samma operativsystem ligger i botten, så jag är inte helt borttappad, gissar jag i alla fall.

Vi åt en stadig "frukost" och därför har inte matfrågan för dagen kommit upp till diskussion än. Det blir nog något lättare, då mannens vanligen mycket goda matlust inte är intakt.
Det har inte blivit några bilder på maten från de senaste dagarna, som du kanske märkt och det beror på att min dator havererat. Jag har laddat ner alla bilder från mobilen för att ladda upp dem till inläggen, vilket känns onödigt omständligt, men har inte en aning om hur jag ska gå tillväga annars.  

Jag är inte van vid mannens dator och har varken ork eller lust att lägga ner möda på att lära mig hur den fungerar. Speciellt inte som det troligen är nödvändigt att skaffa mig en ny laptop. Eller en Chrome-book, kanske? Har du några åsikter om detta, så skriv gärna det! Varken jag eller mannen är någon datanörd, så tips mottages tacksamt.

Ha en fortsatt härlig dag och var rädd om dig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar