Powered By Blogger

söndag 8 juni 2014

Sten, lera och en Cava. #Blogg100

100.
Gårdagens konsert på Slussen var helt strålande. Vännen T levererade som väntat helt fantastiskt bra och stundom magiskt. Vännen E gjorde ett kort, men intensivt nummer som gav mig ståpäls över hela kroppen. Wow, liksom!
Dark side of the moon, Wish you were here och lite annat fick vi avnjuta. När vi åkte hem i natten var halvmånen passande nog vår ledsagare...

Idag fortsätter arbetet med altanen. Byggmästar'n har sonen med sig igen och det är en lika ihärdig och arbetsam gosse som vår vän Olsson. Grus, makadam, markduk och blålera har inte en chans, när han borrar plinthål.
Dags att blanda saft och servera drycker till arbetslaget. Jag vill ju inte att de blir uttorkade i sitt anletes svett.

Jag har en bröddeg på gång med... Bäst att tvätta sig noga innan jag bakar ut brödet, sand- och lerkaka är något helt annat. Åtminstone i min värld.

Fick en ny befattning för en stund sen: Bumlingsansvarig. Det vill säga att när någon av de andra stöter på sten under borrandet, är det jag som fiskar upp den ur hålet. Jag vet inte riktigt varför, men jag kanske är något vigare än övriga Laget. Jag röstar för att knäskydd och nya arbetshandskar införskaffas snarast.
Vilket är om en liten stund när virket ska hämtas. Äsch, nu fattar jag varför jag blev utnämnd...

Mannen fick en mystisk utväxt precis under knät igår. Han hade så ont när vi gick till sängs att både han och jag blev oroliga för hur han skulle kunna röra sig, under arbetet idag. Inte mycket jag kunde göra åt saken, men två naproxen fick han, åtminstone. Det besvärar honom inte jättemycket idag, tack och lov, men det vore nog inte bra om han stod på det knät i alla fall.

Ikväll ska jag fira att jag rott iland utmaningen  #blogg100 med en flaska Cava. Delar den givetvis med mannen som fått stå ut med att jag driver med honom och snällt lånar ut datorn, för att jag ska kunna göra mina inlägg. Han lär ju få fortsätta med det, för jag slutar inte skriva i första taget.
Vad det blir för mat har jag inte tänkt ut än, men chansen är stor att det blir något grillat.

Jag ska tota ihop något gott att bjuda Laget på om en liten stund. Brödet är snart färdigjäst och nybakt är ju alltid gott. Hårt arbete kräver näring och energi, så jag får titta vad som finns, innan vi kroknar helt.
Hur det än blir, vänner ska man vara rädd om. Sätten är många, mitt sätt är att mata dem. Bland annat...

Åter till arbetet!
Ha en fin dag och var rädd om dig och vårda dina vänner väl!


2 kommentarer: