Powered By Blogger

söndag 15 juni 2014

Välsvarvade ben och kattklor. #bloggswe

Det är inte lätt att gå och lägga sig i tid, när det råder VM-feber. Var dock så trött att ögonen gick i kors, varför Italien och England fick klara sig utan mig efter första halvtimmen. Ändå gjorde jag inte så mycket igår. Mer än att fixa potatissallad, grilla och baka bröd. Det behöves inte heller, vilket var bra för mina stackars händer. Blåsorna har läkt ut, men fingrarna är svullna och ledbrutna.

Mannen och Mäster Olsson har åkt iväg för att skaffa mer virke. Jag ska göra några mackor till oss under tiden, så vi orkar hålla farten uppe hela dagen. Är rädd för att det blir en hel del utgrävningar för nästa etapp. Höjdskillnaden är stor och hela däcket ska vara i samma nivå. För att det inte ska se ut som en dansbana lägger vi in lite mönster i trallen. Det kommer att bli hur fint som helst!

Katterna stryker omkring och är lite förundrade. Å ena sidan är altanen en utmärkt plats att sola på, å andra sidan är det inte som vanligt och luktar konstigt. Jag bara väntar på att de ska börja använda den som en gigantisk klösbräda. Det gamla stabila träbordet har fått välsvarvade ben av katternas klor men det,soffa och stolar ska bort, i alla fall efter 100-årskalaset. Det gamla trappsteget får nog vara kvar i trädgården...

Fortsätter bygget runt knuten idag
Middagsmaten idag är hämtad ur frysen. Köttfärssås fanns det en hel del av och det passar bra. Pasta till den förstås och parmesan i drivor. Hur gammal jag än blir, kommer jag aldrig att sluta äta spaghetti och köttfärssås, det är så gott och smaken kan varieras i det oändliga.

Ha en riktigt skön söndag, använd solskydd och tänk på vätskebalansen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar