Powered By Blogger

onsdag 30 mars 2016

Ett första farväl.

Där flög den sista dagen i Lerum iväg. Ovanligt mycket kunder idag, vilket jag antar beror på påsklovet. Pendelparkeringen, det som finns kvar av den under bygget av parkeringshuset, var sällsynt tom när jag kom kvart i tolv. Min stackars kollega hade verkligen fullt upp med receptkunder den sista timmen. För egen del var det mycket lugnare.

Jag stängde efter oss idag och tog med mig en present från mina fina arbetskamrater. Jag är övertygad om att det vinet kommer smaka oss!


Tusen tack för tiden med er i Lerum, jag kommer att sakna er allihop!

Väl hemkommen till mannen blev jag serverad en jättegod middag framför TV:n för att jag ville se "Sveriges Mästerkock". Efter det läste jag Ia's blogginlägg. Det var tur att jag var mätt och belåten redan, för där fanns en massa godsaker beskrivna, eller hur? Jag hamnade i godisskålen i och för sig, det var väl inte så bra heller...

Mannen lyckades hitta det som inte fanns igår, nämligen tjocka revben och ett av paketen blev vår middag idag och lunch i morgon. Han är en jäkel på råstekt potatis, så det blev en riktig festmiddag med min cf-röra från igår och en citronmarinerad fänkålssallad till.


Visst ser det gott ut? Det var det, kan jag lova! Jag har tur som har en man som är riktigt duktig på att laga mat, fast det skulle han aldrig säga själv.

Jag ser fram emot att få ett schema för mer än två veckor på fredag, så jag får bekräftat det jag tror, men har svårt att förstå. Det verkar för bra för att vara sant. Och gör det det, är det oftast så. Visserligen är det långa pass, men det innebär fler helt lediga dagar och det tycker jag är rena drömmen. Det är nästan oliiidligt spännande att vänta...

Men först sista dagen i Floda och Västra Götaland. Den blir känslosam för mig och förhoppningsvis lärorik för min kollega Cecilia som tar över vikariatet efter mig. Jag hoppas i alla fall att jag är tillräckligt duktig på att förklara det som jag anser vara det lättaste sättet att ta hand om hållbarhetslistan. Om så inte är fallet, är jag tillgänglig för frågor när som helst.

Nu är det strax läggdags, om jag kan slita mig från "Alias", det vill säga humormagasinet Mad's omskrivning av filmen Alien. Lite för läskig att titta på, men för spännande att stänga av.

Ha en god natts sömn, om jag inte förstörde den med "bilderna" av monstret!







5 kommentarer:

  1. Åh....suck....råstekt potatis....skicka hit mannen omedelbums!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Han får följa med mig till Kreta såklart :D

      Radera
    2. Bra! Jag köper potatis!

      Radera
  2. Jag blir alltid så hungrig när jag läser din blogg. Det ser så gott ut. Ofta står det om din cf-röra. Vad är det?
    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad glad jag blir!
      Cf är min förkortning av creme fraiche :)

      Radera