Powered By Blogger

måndag 21 september 2015

And the winner is... #bloggswe

Vilken glad överraskning jag fick idag! Den fina Ostbutiken i Mölndal där vi bor hade en liten tävling som vi deltog i. Och jag vann ett presentkort på tusen riksdaler, minsann! Vi gjorde oss ärende dit i fredags och följde tävlingsreglerna till punkt och pricka. Den härliga Gunilla hjälpte oss med ostval och registrering och var dessutom den som drog mitt namn ur urnan. Tack för det!

Nu kan vi verkligen hämta hem goda ostar, utan det där tråkiga momentet med betalning. Förutom ostar finns det goda korvar och fint kött i butiken. Har du vägen förbi tycker jag definitivt att du ska titta in där. Personalen är go och glad och ägaren är en kul fyr och tillsammans bygger de upp en skön atmosfär där det är lätt att trivas och bli på gott humör.

Vi gick hem med Mölndalsost och emmentaler, förutom gott humör. Den sistnämnda osten användes i gårdagens fondue, tillsammans med en vällagrad prästost. Ojojoj, så gott det var! Vi valde bort doppebröd och hade selleri, squash, champinjoner, blomkål och kassler istället. Det var mäktigt och vansinnigt gott. Första gången jag gjorde detta, men det var av uppenbara skäl inte den sista...

Jag vann en bronsstatyett för ett tag sedan, men jag har inte sett den än. Tror jag får fråga KKV vart den tagit vägen. Den är tillräckligt liten att gå som brevpaket, sa den trevlige mannen som ringde upp och berättade att jag var en av vinnarna i sommarens utlottning. Samma dag fick jag frågan om jag ville ha vikariatet som gäller från 5/10. Jag som aldrig brukar vinna något alls.

Himla roligt att ha sånt flyt, men nu lär jag inte vinna något mer på lång tid tror jag. Därför får mannen vara den som deltar i utlottningar i fortsättningen. Eller?
Jag är glatt överraskad över detta vinststim och mycket tacksam. Presentkortet kan hjälpa till att sätta guldkant på både vardag och fest och vem vet, konstnären kanske blir världsberömd så småningom?

Idag åt vi rester av kåljoxen, för det var planerat att mannen skulle repa ikväll och jag jobba till 17. Nu blev det inget av repet då en av pojkarna skadat handen. Det är svårt att spela bas enhänt och framförallt gör det ont att försöka. Vilket får mig att snegla på basen i gitarrstället och vilja pilla lite på den. Dock ska jag spara det tills i morgon, för jag är för trött och okoncentrerad idag.

Obokad tisdag kan passa fint för baspillande och städning. Fast kanske bäst att ta det i omvänd ordning, annars blir det nog ingen städning alls. Och så ska jag hitta på något att laga till middag, förstås. Kotletter känns som ett bra val, eftersom de finns hemma redan. Frystömning pågår då vi förhoppningsvis snart får hem lamm att stuva in.

Ha en god natt och morgondag!



2 kommentarer:

  1. Grattis!!! Jag är inte heller nå'n som vinner, men vann ett presentkort på nätet för två veckor se'n. Och syrran fyller snart år - perfekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och detsamma! Ibland är det timingen som är största vinsten :)

      Radera