Powered By Blogger

söndag 5 oktober 2014

Bästa päronen! #bloggswe

Dra på trissor! Trafikverket beslöt, efter den massiva kritiken efter förra helgens trafikkaos, att inte stänga av södergående tunnel. Den informationen hade jag lyckats missa, men mannen läste uppenbarligen tidningen noggrannare än jag. Alltså var det inga problem att ta sig genom stan på väg till söndagsmiddagen hos mina päron.

Lite sent kom vi iväg, på grund av ett telefonsamtal angående en vän till mannen. Man kan tycka att den vännen inte behövde mer problem det redan finns och det är sorgligt att han ska behöva må ännu sämre än han gör. Han behöver sina vänner mer än någonsin nu och utan att själv känna honom närmare hoppas jag att de är många och kan hjälpa till...

Vi hann i tid och var inte ens sist på plats, trots allt. Maten var ypperlig som vanligt och sällskapet som alltid spirituellt. Kändes skönt att för egen del få annat att tänka på en stund, för fjärilarna i magen fladdrar vilt inför morgondagens Intervju. Att även mannen fick annat att tänka på var nog också bra. Miljöombyte är nyttigt på många sätt och vis.

Igår var vi ute med K och M och åt pasta och drack finöl. Väldigt trevligt, men inte sjutton orkade vi äta nån lasagne efter det! Det blev senare än planerat också. Det innebär att middag redan finns klar för i morgon, vilket passar utmärkt då jag först ska till TRR på förmiddagen och på Intervjun halv två. Har ingen aning om hur lång tid den kan ta, men det är skönt att kunna ta det lugnt efteråt.

Håll gärna tummarna för mig i morgon, själv hoppas jag att jag ska kunna sova inatt.
Ha en fin söndagskväll och måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar