Powered By Blogger

lördag 11 oktober 2014

Hellre en fågel. #bloggswe

Svampskogen fick sig en omgång idag, eller om det var vi? Först skulle mannen och jag dock hitta och logga en cache, som gäckat oss tidigare. Eftersom jag har den under bevakning visste jag med att den går att hitta, så vi klättrade uppför berget och började spana. Vet inte hur lång tid vi letade, men inte sjutton fann vi den idag heller!

Vi jagade svamp istället och fann stora taggsvampar och några kantareller, samt soppar. Jag rensade dessa och mannen tog hand om paviljong och parasoll när vi kom hem efter ett par timmar ute i friska luften. Kollade mailen och fick bekräftelse på att det inte är oss det är fel på, för tre andra geocachare gick bet på samma skattgömma som vi just idag.

Det verkar vara någon som skämtar april med oss, då kommentarerna vid loggning på just denna cache varierar från "lätt" till "knepig" och "ej funnen". Jag tänker som jag ofta gjort på sista tiden, tredje gången gillt. Skam den som ger sig, den cachen ska jag/vi finna nästa gång, precis som jag funnit min soul mate.

Idag ska vi äta ankbröst, hasselbackspotatis, bönor och svampsås/-stuvning. Det ska bli gott. Mannen tyckte jag hade haft för tråkigt under veckan, så han köpte hem ankan för att muntra upp mig. Sådana uppmuntringar gillar jag skarpt. Det är omtanke och kärlek det. Vi inventerade "fin-vin-hyllan" för jag är viss om att vi har något att fira ordentligt idag. Nämligen oss.

Sen gissar jag att vi hittar någon film eller serie att roa oss med resten av kvällen. Om vi inte hittar på något annat, som att mannen lär mig spela gitarr, det borde ju gå fort och lätt; eller att vi diskuterar svamp, musik, nötter eller annat matnyttigt och intressant.

Nyduschad och iklädd kaftan ger jag mig ut i köket och tillreder ankan, efter alla konstens regler. Säger hon som inte följer något recept, men jag har gjort det förr och det kommer att smaka, fågel!

Ha en fin lördag och ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar