Powered By Blogger

tisdag 21 oktober 2014

Dags att fylla frysen! #bloggswe

Sådär! Har varit på Frölunda torg och skrivit på kontrakt nu, så att alla AC i trakten får upp mig på listan över tim-vikarier. Karin verkar tro att telefonen kommer att ringa ofta framöver och det känns ju hoppfullt. I morgon blir intervjun av i Trollhättan också, vilket öppnar ytterligare möjligheter.
Fast om jag ska vara helt ärlig, så jobbar jag ju helst på hemmaplan, för jag vill slippa åka så långt.

Tid är dyrbart, nämligen. Transportsträckor är det sällan man kommer ifrån helt och hållet och kan vara bra för att "skala av sig" arbetet på vägen hem; dock är det så att långa dito är hemskt tröttande. Skulle det nu bli så att jag kan nyttja tåget, är det en förmildrande omständighet. Då kan jag läsa en bok eller lösa korsord på vägen.

Idag har vi ätit stekt korv och ägg till frukost och ur frysen har jag hämtat upp en lasagne. Jag har stuvat om i fryslådorna så att lammet som ska hämtas ikväll får plats. Himmel, vad härligt det ska bli att laga till det på alla möjliga sätt och vis och vansinnigt gott att äta upp! Denna gång ska det bli lite mindre infrysta enheter, men inte för små såklart. En för liten stek är meningslös att steka.

Förra gången var vi mitt uppe i köksrenoveringen och hade varken tid, plats eller ork att finstycka. I år finns det gott om plats och vi har tid. Skulle behövt en lämplig mindre kniv för ändamålet, men trots att vi letat ett tag har vi inte hittat "rätt". Det ordnar sig ändå, men jag ska nog ägna en stund åt att skärpa de knivar vi har, för dagens uppgift.

Förkylningen som mannen och jag drabbats av verkar klinga av, för vi mår bättre än igår. Bra det, eftersom vi båda två skulle må bra av en svampjakt. Nu borde det ha kommit upp fler trattisar också.
Regn och värme har det varit gott om, så förhållandena är optimala. Det gäller bara att hitta platserna ingen annan varit före på.

Lite annat kul som vi ser fram emot i slutet av veckan är FN-dagen på Grimeton, då de ska sända och alltså startar upp hela radiostationen. Öronproppar rekommenderas! Det första gången Kluran och jag själv kommer att få uppleva sändning, andra gången för mannen och det lär vara mäktigt.
Har även pratat om att åka norröver på söndag, eventuellt. Allt annat tar vi som det kommer.

Ha en fin dag och njut av höstens färger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar