Powered By Blogger

torsdag 9 oktober 2014

Frustrerad frystömmare. #bloggswe

Idag är en sådan dag, när allt känns "mindre bra", för att inte överdriva. Det skulle jag ju aldrig göra.
Därför kommer jag att byta lakan, dammsuga, damma och moppa på övervåningen. Kanske till och med sortera papper och sätta in dem i pärmar. Om jag inte kommer på bättre tankar och begraver mig djupt i en bok. Regn och blåst har en synnerligen avtrubbande effekt på mig.

Om jag anstränger mig kan jag se en fördel med regnet, nämligen att svamparna växer och det är bra. Men varför måste det blåsa så förbålt att regnet drabbar en horisontellt? Jaja, jag vet. Regnmolnen ska ju blåsa förbi, men kan detta inte förläggas till nattetid? Hur som helst, så måste det sluta regna, så att vi kan ta ner paviljongen och parasollet till vinterförvaring.

Jag håller på att tömma frysen, för att få plats med ett lamm snart. Det innebär att det blir mycket färdig mat dessa dagar, vilket inte precis bättrar på mitt humör. Endast plånboken påverkas positivt. Förvisso även frysen, men det är så tråkigt! En, eller ett par vänner har övertygat mig om att jag faktiskt är en kreativ person. Matlagning är min bästa gren.

Någon som behöver kakla hemma? Det är jag också bra på, samt att tapetsera. Jag kan ta anställning som kokerska hemma hos någon också, det hade ju varit en bra lösning på mina mest akuta behov; pengar och skaparglädje. Idag blir det gnocchi med korrrv. Troligen i en ugnsform, med någon sorts sås. Lite grönsaker till, så det känns nyttigt och balanserat.

Känner mig inte ett dugg balanserad själv, snarare vilse i pannkakan och en aning desillusionerad.
Inte för att jag vet varför, egentligen. Jag pratade med en person igår för första gången på länge, som sa att jag låter lycklig och det är jag. Antagligen är det för att jag är rastlös, som jag inte är helt tillfreds. Jag vill ha svar, resultat, avslut och kunna gå vidare med mitt liv.

Vissa dagar är bara värre än andra och idag är det en sådan dag. Jag kunde åtminstone bolla lite tankar med en vän när hon behövde det och påminna henne om att inte hon heller ska ta på sig andras problem. Vilket hon säger hänger ihop med vad vi heter. Tja, det finns nog en och annan som förstår vad jag menar nu. Svårt är det dock, att bryta gamla vanor och lära gamla hundar sitta, men om vi inte tänker på oss själva, hur ska vi då kunna hjälpa och stötta andra?

Nu ska jag fortsätta med mina "måsten" för dagen. Sen ska jag ta hand om mig själv, också!
Ha en bra dag och ta hand om dig. Det förtjänar du!

1 kommentar: