Powered By Blogger

måndag 2 mars 2015

Borttappat. #blogg100 #bloggswe

002.
Än så länge har telefonen varit tyst. Hade bara lite problem att somna igår, du vet sådär som barn på lilla julafton, sen sov jag hårt och länge. Ända tills mannen tyckte jag skulle vakna och serverade kaffe och GP på sängen. Han vet vilken lång startsträcka jag har på morgonen, så det var helt i sin ordning. Ännu en sen kväll på jobbet, alltså. I morgon är jag ledig och ska uppvakta barnbarnet.

Otroligt att hon redan är ett år! Det ska firas förstås, så jag och Boffa åker upp och hämtar sonen efter jobbet för han vill såklart också träffa sin systers barn. Till storebror har jag lyckats hitta lämplig present, men till lillasyster är det svårare. Ett dockhus eller något annat tjejigt, sa dottern. Lite för liten för ett dockhus än så länge tycker jag, så vi får se vad vi hittar på.

Slökokar'n har stått för matlagningen igen. Vi laddade den igår kväll, med lök, potatis, kålrot, morot och 1½ ekologisk lägg. Det doftar ljuvligt och jag ska strax plocka ur allt och göra klart tills mannen har rast. Det blir tydligen hans frunch också, då han är lika "duktig" som jag på att äta frukost.
Tar med en äggmacka till jobbet sen, det får duga efter en sådan start på dagen.

För övrigt har jag till min stora glädje tappat tre kilo någonstans. Ingen hittelön, så du behöver inte leta och måtte de aldrig finna mig igen! Jag är en generös natur och kan gärna bli av med några till. Säg bara ifrån, så delar jag med mig av mitt överflöd. Några kan jag behålla, så jag ser slät och oskrynklig ut i fortsättningen med.

Ha en härlig dag och ta vara på de små glädjeämnena i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar