Powered By Blogger

tisdag 10 mars 2015

Improvisationsmiddag. #blogg100 #bloggswe

010.
Vad gör man när mannen får möjligheten att önska sig middag och inte tar den? Man åker raka vägen hem och sätter sig i fåtöljen och rensar maillistan, uppdaterar sig på FB och svarar på frågor om fotvård på chatten. Tog fram de sista räkorna ur frysen och har ingen aning om vad jag gjorde det för. Fast det löser sig nog, så småningom.

Har lite färdig kyckling kvar i kylen och en bunt med sparris därtill. Det kan väl bli en trevlig pastasås eller nåt, tänker jag nu. Lök, chili och cf, så det blir lite fylligt gott.
Såsen igår som mannen gjorde var löjligt god. Ska jag vara ärlig var nog både han och jag en aning skeptiska till smeten som såg ut som en stabbig vaniljkräm där i kastrullen och utgjorde stommen.

En kraftig buljong tillsattes och himmel, så mycket det blev och så gott sen! Det blev nästan fem deciliter över, när vi gjort varsin lunchlåda efter att ha uppnått paltkoma och närapå extas. Den står i frysen och väntar på den dag jag får lust och ork att göra köttbullar igen. Det kan ske förr än man anar...

För övrigt är det bara ett intervjuoffer kvar innan chefen bestämmer sig. Nu är det sådär onödigt spännande igen. Kanske därför min mage är lite fånig och halsen svider. Jag har definitivt inte lust att bli sjuk igen, det är bara två veckor sen sist och jag ska jobba helg igen. Det är så man tjänar pengar.
Det är enda anledningen till att man gör det. Missar en massa roliga saker på grund av det.

Har svår beslutsångest över om jag ska tacka ja eller nej till ett evenemang på lördag kväll, till exempel. Den gode vännen 7-son ska uppträda med Knock Out Greg på S/S Marieholm och jag vet ju redan att det kommer att svänga rejält. Slutar visserligen i god tid för att både hinna hem och äta middag innan, men ska upp i ottan på söndag. I-landsproblem, jag vet.

Nu ska jag ta mig i kragen och slänga kläderna i tvättmaskinen, laga mat och halvsova i fåtöljen resten av kvällen. Ha det gott och var rädd om dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar