Powered By Blogger

måndag 23 mars 2015

Gôttebue nästa? #blogg100 #bloggswe

023.
Då var första dagen gjord denna veckan. Den gick rätt fort, för det var mycket varor att ta hand om. Stundvis var det också väldigt många kunder att ägna sig helhjärtat åt.Två dagar kvar innan hela två lediga dagar och sen helgpass. Märkligt att jag inte sett en av kollegorna på hela sex dagar. Olika falla ödets lotter, eller schemaläggarens...

Idag blev det ingen köttfri måndag, minsann. Vi åt ju vegetariskt igår och mannen serverade kotlett med rejäl svåle på till middag när jag kom hem ikväll. Såsen fick med beröm godkänt. Nästan så att jag kunde ha gjort den själv. I morgon ska han steka fläsk och göra löksås. Himmel så gott, jag längtar redan tills i morgon, fast jag är mätt och go'.

På onsdag lagar jag lunch. Vet inte vad än, men pasta eller soppa låter som bra idéer. Måste grunna på detta. Grubbla och analysera läget är det vi sysslar mest med här hemma.
Nu funderar jag förtvivlat på hur det ska gå med jobb resten av året och livet. Systembolaget kanske är nästa steg att ta? Jag tycker ju om att äta och dricka gott och vill gärna hjälpa andra.

De jobb jag sökt inom matbranschen har inte ens gett ett "tack för din ansökan, men"-mail tillbaka. Ingen av minst 20 rekryterare har svarat att de tagit emot ansökan. Jag är förvånad, vilket min TRR-mentor inte tycker jag ska vara. Det är ett hårt klimat där ute och det gäller att hålla igång, annars växer det mossa på en.

Han stod troget på samma plats dag efter dag i skogen i Lilla Norge... 


Vädret är inget vidare heller. Hatt och handskar på igen. I hemlighet tycker jag det var skönt med lite regn, med tanke på all pollen som yr runt. Fast det kan väl regna på nätterna och vara soligt om dagarna, det är väl inte att begära för mycket?

Ha en fin kväll och ta hand om dig!










1 kommentar:

  1. Dåligt att inte få svar! Även om de tycker att sökande får finns sig i det så borde de tänka på sin marknadsföring, sitt ansikte utåt. För man berättar ju för andra, eller hur? det borde dom tänka på.....

    SvaraRadera