Powered By Blogger

fredag 13 maj 2016

Fredagspill.

Jag är tacksam för att mannen kört min bil till Verkstan och fixade spindelleden. Även för att han lagade växelspaksdamasken, som trasslat sig ur sin position. Vi är inte ense om hur detta kunnat ske, men det får bli ett olöst mysterium. Musslor i vitvin är jag också tacksam över att få till middag efter en lång dag.



I morgon är det jobb igen för mig och mannen ska, hör och häpna, besöka en gitarrmässa! Jag hade gärna gjort honom och andra vänner sällskap, men det blir fler FUZZ andra gånger när jag förhoppningsvis är ledig. En gång fick jag ett plektrum för att jag berömde utseendet på en gitarr där, men jag vet inte vad jag ska ha det till. Bas spelar man med fingrarna...

Senare på kvällen ska vi uppvakta en god vän som fyllt år och träffa många sköna människor förutom värdparet. Eftersom jag ska jobba även på söndag får vi inte stanna för länge, hur gärna vi än vill. Eller, jag måste hem och sova, mannen får göra som han vill. Fast jag tror jag vet vad han väljer. Man kan inte få allt man vill, det ska gudarna veta. Fungerande lokaltrafik är en sådan sak.

Ha en god natt och härlig lördag!

1 kommentar: