Powered By Blogger

onsdag 25 maj 2016

Stötande innehåll.

Jag har haft sovmorgon, igen. Mannen kom med kaffe och tidning, igen. Det känns så bra att börja dagen på det viset! När jag löst sudokun för dagen släpade jag mig ner till datorn för att ta hand om mindre trevliga göromål, nämligen den att ta hand om räkningarna. För en gångs skull var min lön lite bättre än annars, men vad hjälpte det?

Trafikskatt och spindelled, el för Bovall och avgift till det bolag som förhoppningsvis förvaltar mina fonder bäst åt upp det lilla tillskottet i form av mertid. Varför kan inte Lottoguden eller Postkodguden strö lite pengar över detta hushåll? Att jobba sig rik i detta landet är praktiskt taget omöjligt. En rik arvtant hade varit mycket välkommen nu.

Nå, vi är inte på ruinens brant ännu, det är bara jag som önskar oss lite avkoppling och svängrum. Jag är glad för att det "stora" men billiga lånet på min bil numera är ett minne blott. Kvar är det "lilla och enkla" lånet som gjorde det möjligt att "köpa" Pärlan. Lite konstigt känns det allt att det är kvar, medan det stora är betalt. Banks works in their mysterious ways...

Efter denna trista syssla väntade ännu en, nämligen den att hämta hem mat, så vi inte går under av näringsbrist. Jag tycker att jag lyckades ganska bra. Tunna och tjocka revben, samt karrékotletter till kommande grillaftnar eller vanligt köksstök. Gott om grönsaker förstås och lite annat smått och gott.
Dagens middag blev en blandning av gammalt och nytt.

Spätta med spenat, ramslök, mussla och räka

Voilà! 
Fisk är aldrig fel och i vilket fall som helst kändes det helt rätt idag. Eftersom det är "lellelööda" och jag är ledig i morgon också, så skaffade jag en flaska Grüner Veltliner som funkar till nästan alla fiskrätter. Lika bra som Leth Duett, vilket jag nämnt tidigare.

Nu blir det något helt annat och känsliga läsare varnas för att fortsätta läsa framför allt titta på följande innehåll. Jag skrev ju om de magiska exfolierande sockorna som befriar en från gammal torr hud. Det blev liksom inte av förrän för fyra dagar sedan, men nu är det gjort och då händer det grejer kan man säga.



Äckligt, eller hur? Det lär hålla på några dagar till, men jag lovar, det blir inga fler bilder på förfallet, eller kanske snarare återfödelsen. men fötterna kommer bli lika lena som en babys.

Ha nu en god natt och morgondag, var snäll mot dig själv och din omgivning! Och tänk på att dina fötter ska bära dig resten av ditt liv ;)

2 kommentarer:

  1. Ser ju fantastiskt ut på alla tre bilderna men på olika vis ;-) Jag föredrar dom två översta men tackar för "socktipset". Ha en fin dag i solen säger jag med en kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma!
      Jag hoppas de som röjer i skogen snart är klara, så det blir tyst nog att sitta på altanen med min bok :D
      Kramar!

      Radera