Powered By Blogger

torsdag 26 maj 2016

Semesterdrömmar.

Nej, jag kan inte låta bli, jag har letat upp bok nummer 2 av David Baldacci som handlar om Kamelklubben och lämnar återigen snabeldraken åt sitt öde. Eller åt mannen i morgon, för idag klipper han gräs. Jag är bara ledig och skrotar runt. Fast jag behöver det, jobbar i helgen och ska dessutom vara groupie när mannen spelar på lördag. Om jag kommer in...

Borde inte alla groupies automatiskt få passerkort, särskilt när de är chaufför resten av kvällen? Jag fick det på Bônn, för att få ratta in pansarkryssarn på spelområdet och stuva in gode vännen Tommy, som spelade med Ebbot, och hans familj. Fast det var i och för sig efter själva giget. Det var hur som helst en mycket trevlig dag och kväll, Önskar att vi kan göra om det.

Idag blir det bönsallad med spenat, tomat, fetaost och rödlök till grillade tunna revben. Det har varit en jättehärlig dag och det är bäst att passa på att grilla, eftersom vädret kommer att vara ostadigt och osäkert, ur grillsynpunkt åtminstone. Så jag ska väl ta och tända upp så det blir någon mat innan vi försmäktar av hunger...

Även om jag har många lediga dagar, när jag är ledig, så längtar jag förtvivlat efter semester. Det har jag inte haft på två år. Tre veckor sammanhängande får man som apoteksanställd. Vecka 29-31 är mina. 36 dagar har jag att ta ut, men när, var och hur? Secret Escapes bombar mig med erbjudanden, men det är inte bara att ge sig iväg. Katt- och husvakt, likvida medel och planering saknas.

Drömmarna är dock kvar och en vacker dag, då! Då ska vi göra vår bröllopsresa och bara vara med, och för, oss själva. Tills vidare sätter vi guldkant på tillvaron i vardagen och försöker att inte falla i gropar som är djupare än att man kan kravla sig upp på egen hand.



Detta är en guldkant, för oss. Hoppas du haft möjlighet att sätta guldkant på din vardag idag. Om inte, ge inte upp, försök i morgon och fundera på vad guldkant är för dig. Det måste inte vara samma som för mig, grannen eller din bror/syster.

På återseende, var rädd om dig och de som finns omkring dig!






2 kommentarer:

  1. Ja guldkant på tillvaron är viktig och här brukar vi lyckas bra :-)
    Ha en fin fredag önskar jag med en kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du haft en något lugnare dag än jag, är helt slut, men jag fick världens godaste pasta efter jobbet och min bil ombesiktigad av mannen, så jag är även helt nöjd :)
      Kram, vännen!

      Radera