Powered By Blogger

onsdag 29 januari 2014

Korrrv, makaroner och väntan...

Idag väntar jag på besked från facket om vad de kommit fram till i mitt ärende...
Jo, det hjälpte att skicka gårdagens något omskrivna blogginlägg till den som företräder mig.
Det är otroligt frustrerande och spännande att vänta på detta besked, ska du veta.
Kommer jag få ersättning för förlorad inkomst sen i september eller inte?
Hoppas det, så jag kan ge mina barn och barnbarn en present nu, eftersom jag inte hade råd i julas... Om inte, och jag gör mig inga illusioner, är det bara att bita ihop igen och dra det ett varv till.
Det kommer att bli oliiidligt spännande, för alla inblandade parter!

Jag fortsätter på den inslagna vägen med veckoplanering när det gäller maten. En liten ändring blev det i ordningen på matsedeln av praktiska skäl. Soppdagen blir i morgon istället för idag. Mannen spelar plötsligt i två band och repar därmed både tisdag och torsdag.
Idag blir det nåt jag inte gjort på evigheter, nämligen stuvade makaroner. Till det ska jag servera korrrv.
Korvlådan i frysen är snart tömd, dessvärre.

Jo, du läste rätt! När vi bytte frys i höstas möblerade jag den nya frysen enligt en genial plan, åtminstone om jag får säga det själv, så att alla korvar som fanns då hamnade på en och samma plats. Fyllde med andra ord nästan en hel låda med bara korrrv!
Enligt (något osäkra) uppgifter kommer de flesta korvarna från Nässjö-charken och vissa från Freijs Livs i Lyrestad.
Freij gör egna korvar i butiken och de är goda, det garanterar jag! Jag har "på gamla dagar" till och med blivit omvänd och är numera Isterbandsfrälst.
Jag är lite kräsen när det gäller korrrv. Den får inte vara för syrlig och den ska innehålla mycket kött.
Hoppas få tag på den goda LP-korven (falukorv) snart, så jag kan göra en smaskig Korv Stroganoff också. Det var länge sen jag gjorde en sån.



Ha en fin dag därute!

Ps. Här får du tag på Freijs korvar: https://www.facebook.com/pages/Freijs-Livs-i-Lyrestad-ICA/202570749817021

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar