Powered By Blogger

onsdag 15 januari 2014

Matlagning i pyjamas.

Då jag tänkte duscha lite senare kröp jag i pyjamasen och satte igång med middagsmaten nu på morgonen.
Skalade potatis, kålrot, morötter och lök och laddade vår crock-pot med detta, samt fläsklägg på toppen.
Så nu kan jag fortsätta lata mig hela dagen och se fram emot en underbar middag ikväll!

Jag undrar när slökokarn blir "årets julklapp"? Kanske i år? Borde finnas i varje hushåll, tycker jag!
Ladda den på kvällen eller, om man är morgonpigg, innan man ska iväg till arbetet så gör den jobbet under dagen. Helt säker, den kan inte koka över och drar lika mycket el som en 40 W-lampa.
Doften som möter dig när du kommer hem är ljuvlig och det är klart att äta, beroende på vad du har laddat med förstås.

Dagens middag är billig och så otroligt mör. Rotsakerna är inte sönderkokta och har alla näringsämnen kvar.
Jag pillar bort lökbitarna och använder lite av spadet att späda moset med, samt lite mjölk och smör.
Till detta bara senap. Jag föredrar att blanda skånsk och sötstark, till exempel Johnnys.



Den numera så populära rätten "Pulled pork" blir precis så mör som den ska i "pottan",  dvs. att man lätt drar isär köttet med två gafflar.

Det lönar sig fortfarande att jämföra priserna hos flera olika nätförsäljare, innan man bestämmer sig. I butik får man i regel betala mer än både pottan och frakt kostar.
http://www.amazon.com har hittills varit snabbast och billigast, tycker jag mig höra bland vänner och bekanta som hakat på trenden. Kolla både den engelska och franska varianten av Amazon då de har olika extraerbjudanden som kan bli rena fyndet.

Nu ska jag ut och handla till morgondagens middag som blir fisk av något slag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar