Powered By Blogger

måndag 20 januari 2014

Sol ute...

...damm inne, som min syster nämnde nåt om redan igår. Usch för damm! Passade på att rasta både dammtrasa och dammsugare när båda katterna äntligen bestämde sig sig för att gå ut. Samtidigt!

Har sökt sommarvikariat hos både Apoteket AB och Hjärtat. Registrerade CV och PB på Jobsafari, när jag ändå höll på. Jag finns på i stort sätt alla jobb-siter som finns. Utom Manpower, det kanske är feltänkt av mig?
Poolia, Indeed, Jobrapido, VG-regionen och nån mer förutom Af har bevakning för mig.
Snabbast ut med nya jobb är alltid Indeed och Jobrapido. Tja, lite oväntat kan jag tycka...
Finns på LinkedIn med. Det gäller att ligga i när man är mellan två jobb.

Har lagt ut krokar bland gamla kursare som jobbar för läkemedelstillverkare, för att bredda mig på marknaden och det jag kan, även om jag inte har legitimation som farmaceut. Bara att hålla tummarna för att det nappar snart!

Idag ska det bli pasta med en god sås. Tinar några räkor och har rökt lax i kylen, som ska få göra sällskap i en len sås.
Schalottenlök, lite palsternacka och morot i småtärningar, för fylligheten och cf och grädde för rundheten. Vin eller sherry, som extra piff, förstås!
Funderar på spenat till, för färgens skull. Ja visst, ja. Det är ju nyttigt också!

Tror jag ska gå ut i köket och skala räkorna och börja så smått... Samt akta mig för att snubbla över katten!

Ha en fin måndagskväll!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar