Powered By Blogger

tisdag 7 januari 2014

Regndag-bokdag.

Vilken trist dag!
Samma gamla vanliga väder och jag fick min ursäkt för att inte påbörja mitt sundare liv.
Var hemskt trött redan från start och visste tidigt att det blir en lur i fåtöljen. Bara en sån sak!
Jag sover aldrig middag, nämligen... Blir så "uggen" då. För om jag väl somnar, sover jag för hårt och länge.
Dock har jag testat, med hyfsat resultat, att sitta i läsfåtöljen och "lura lite". Tillräckligt bekvämt för att somna, men efter en stund tillräckligt obekvämt med benen hopvikta, att det är dags att vakna innan benen domnar.

Sen ringde min mycket goda vän Lotta och så pratade vi bort en dryg timme. Härliga hon! Fast vi periodvis har tappat kontakten med varann har vi ändå på nåt sätt fortsatt där vi slutade, när vi ses igen. Det känns tryggt och bra med såna vänner!
Jag har en riktigt god vän i Grekland, som jag aldrig träffat "IRL" som det heter nuförtiden. Av någon anledning resulterade en spelfråga på chatten många timmar senare i en vänskap som håller än, även om jag slutat spela. Samma sak med henne. Vi behöver inte be om ursäkt för att man inte hört av sig, det är bara att prata på...
Ett par andra såna nyvunna vänner gläder jag mig åt att få träffa framåt våren.
"Hemliga" facebook-grupper kan leda till nya förhållanden, härliga kontakter och "systerskap", både direkt och indirekt.

Idag valdes bläckfisk till middagsmat.
Jag plöjde som vanligt igenom en rad recept för att få inspiration och det slutade med en asiatisk wokrätt.

Strimlad rödkål
½ gul lök i skivor
1 vitlöksklyfta
1 morot i tunna strimlor
lite stjälkselleri
Paprika
Chili
Smaksatte med ostron- och fisksås, samt en skvätt sherry. (Har jag sagt att sherry är en favorit i min matlagning?)
Blandade ner äggnudlar i hela härligheten mot slutet.

Bläckfisken blev blågrön av rödkålen, så det blev en färgglad middag!
Jag ska göra mitt bästa för att kunna lägga in bilder i bloggen, det skulle nog inte skada...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar