Powered By Blogger

söndag 26 januari 2014

Slökok idag.

God söndag!
Jag fortsätter på helgtemat och slöar både bildligt och bokstavligt talat.

Lammgryta blir det idag och jag bara måste testa den turkiska curryn vi fick av vännen.
Diverse grön- och rotsaker får gå med i slökokarn och eftersom vi hade ris igår blir det matvete eller bulgur till.
Känns "fel" med potatis till en sån rätt. Ungefär som att ha spaghetti till kåljox...

Nu är pottan laddad och jag ska ta fram senaste A-korsordet eller boken jag av olika anledningar inte kommit nån vart med under veckan. Jag ska bara...

Visst ja, receptet!
2 morötter i slantar
1½ gul lök i kvartar
2 vitlöksklyftor + 1 pressad
1 tjock skiva rotselleri, skuren i mindre bitar
1 bit palsternacka i slantar
Lammbuljong från i fredags
Lagerblad
Sumak
Osmanish (turkisk curry)
Flingsalt
Svartpeppar
Tomatpuré
Rött vin
Vatten
500-600 gram lammkött i munsbitar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar