Powered By Blogger

söndag 9 mars 2014

Finbesök! #Blogg100

009.
En slö söndag igen. Känner mig relativt utsövd, men är mentalt trött...
Jag gillar inte förändringar om jag inte själv kan vara med och styra dem. Funderar just nu mycket på en massa saker och företeelser, vilket tröttar ut mig.
Borde kanske inte bry mig så mycket, fast då skulle jag inte vara jag...

Ser fram emot systers besök. Det piggar upp!
Det har av olika anledningar gått lång tid sen sist vi sågs, så vi har mycket att ta igen.

Jag ska laga fisk till oss idag.
Hittade ett trevligt recept med spätta i en gammal veckotidning när jag röjde i högen häromdagen. Jag gör som vanligt inte helt enligt instruktionen, det är emot mina principer. Recept är för mig en inspirationskälla och absolut inget att följa slaviskt.
För nybörjaren är det en bra idé såklart, till dess man fått in vanan och kan sväva ut i matlagningen.
Att improvisera och testa nytt är det roligaste som finns!
Grundidén är att linda in haricots verts i filéerna i alla fall. Pressad potatis och en god vitvinssås till detta och det kommer att bli en riktigt god söndagsmiddag.

Ha en fin dag, njut av solen och var rädd om dig och din omgivning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar