Powered By Blogger

fredag 7 mars 2014

Fredag igen. #Blogg100

007.
En händelserik vecka och det bästa är att den inte är slut än!
Nytt barnbarn på måndag, nåt måste ha hänt på tisdag, i onsdags var jag på kurs i Trollhättan och sen fick jag träffa barnbarnen; igår skrev jag om CV och PB, samt sökte en tjänst på mitt gamla praktikapotek i Munkedal. Ringde upp chefen för att få lite mer info om tjänsten och tala om att jag skickat ansökan.
Idag fick jag bekräftelse på att hon läst den. Håller tummarna nu!

När jag skrivit klart här ska jag åka till ÅV och sen till affären. Eller affärerna, det blev mer på inköpslistan än vanligt. Bäst att börja tidigt, så jag slipper värsta fredags-mobben.

Det ska bli fisk till middag idag, men jag vet inte vilken sort eller på vilket sätt än. Har längtat hela veckan efter fisk, det är en hel vecka sen sist. Jag får skärpa mig, tanken är att det ska vara två fiskdagar i veckan, men den är ju som sagt inte slut än.

Brödet jag bakade igår blev gott, men lite riskfyllt att äta. Insåg att solrosfröna var slut och testade rostade melonkärnor istället. De är hårda och äts som godis eller snacks i vanliga fall. De blev inte mjukare av att skållas och ligga till sig i fördegen. Rekommenderas inte om man har klena tänder eller är oförberedd på knaster.
Jag experimenterade och lärde mig något nytt, det är inte så dumt.

Brukar säga att varje dag man lär sig något är en bra dag. Nyfikenhet är en bra egenskap och den är fortfarande intakt hos mig. Jag kan bli lätt irriterad på människor som inte ids ta reda på hur saker funkar; är totalt ointresserade av historia, kulturer och språk. Eller mat, det är ju livsviktigt!
Att jag är ointresserad av politik är en helt annan femma. Förstår inte alls varför vissa personer irriterar sig på mig, i det avseendet.

Idag tänker jag extra mycket på min bäste vän C, som gick bort från oss alldeles för tidigt. Det tog tid att hämta sig från chocken och saknaden är fortfarande stor, men på nåt sätt går livet vidare. Jag vet bestämt att han har det bra där han är nu och det är skönt.
Han finns i tankarna och är med när större beslut ska fattas. Jag tror han kommer att ha ett eller annat förslag när jag kommer till fiskdisken idag...

Som alltid, var rädd om dig och andra och ha en fin fredag!

PS. Såhär blev middagen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar