Powered By Blogger

onsdag 26 mars 2014

Pollen och lappkast. #Blogg100

026.
Igår var jag utomhus en hel del. Blev helt utslagen och fick ta en "gum-vil" i fåtöljen. Det hör inte till vanligheterna... Solen lyser med sin frånvaro idag, så det blir inga problem att hålla sig inne.

Lappkastet innebär att jag idag ska skicka ansökningar till diverse ställen som söker kock/kokerska.
Funderar på en annan utmaning med. Ska bara ta reda på mer information om vad det egentligen innebär och uppbåda en massa mod först.
Mina drömmar talar om förändringar och det kanske är dags nu?

Det är inte varje natt jag drömmer, eller minns drömmen, om man ska vara noga. Börjar skönja ett mönster, tror jag. Jag ska hjälpa andra, men får ingen ordning på hur.
Ena gången servar jag pensionärer med räkor och annat, nästa gång kaklar och tapetserar jag, tredje gången läser jag böcker för barn...
Som jag sa till min nya frisyrskapare; jag kan nog sälja vad som helst, bara jag tror på produkten själv. Jag kan laga mat, men till hur många och under vilka omständigheter? Gillar barn och böcker, ska jag bli sagotant? Matlagande sagotant på dagis?

Till middag blir det torskrygg, i brist på koketorsk. Vi hittade fina frysta bitar på City Gross i söndags för 79:-/kg. Hälften tinar jag upp nu och sparar de andra till en annan gång och en annan rätt.
Äggsås och potatis ska det bli idag i alla fall. Har längtat efter det så länge att det är helt sjukt!

Först ska jag ha lite mat i magen, glömde visst bort att äta frukost, det kom lite saker i vägen. Sen ansökningar och efterforskningar innan dagens höjdpunkt, matlagning.

Ha en fin dag och "follow your dreams"!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar